-k- Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 hva er forskjellen på overklokk og tweak når det gjelder skjermkort? jeg har absolutt null peiling på klokking av skjermkort, så jeg aner ikke hva "tweak" er.
alex100 Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 (endret) Tweak blir vel brukt som et ord for overklokking, soft-modding o.l. Jeg tenker på det som et samleord for alt som øker ytelsen på skjermkortet ditt. Edit: Om dette er rett eller ikke vet jeg ikke, men det er slik jeg ser på det. Endret 1. mars 2004 av alex100
fondus Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Når du tweaker så tyner du ut det du greier fra de stakkars transistorene i pcen din.
BeFs Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Når du f.eks. flasher bios på skjermkortet ditt for å få en annen modell, så tweaker du.
sedsberg Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Å overklokke er rett og slett kun å øke frekvensen til en prosessor (CPU/GPU/Whatever). Å tweake er å forandre, fininstille, optimalisere ting. Som f.eks. BIOS instillinger, driver-instillinger etc.
BeFs Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Tatt rett i fra engelsk/norsk programmet mitt: tweak - - napp, klyp, knip - modifisering (av en PC e.l.) som leveres som tillegsvalg, ofte for å selge noe andre ikke har - v. klemme, knipe, klype - v. pirke De jeg har skrevet med tykk skrift passer vel best.
Samcki Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Overklokking er en måte å tweake en PC på. Men siden overklokking er en så stor topic er det mer vanlig å skille mellom tweaking og klokking. Tweaking er software messig, man tweaker Windows men man overklokker en CPU (Hardware blir direkte påvirket under overklokking og ikke under tweaking).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå