Gå til innhold

Powercolor 9800 Pro 128 MB Ram


Anbefalte innlegg

Hei jeg søker hjelp, jeg kjøpte et powercolor 9800 pro 128 mb ram ifjor altså 2003

 

ved november eller desember husker ikke helt. Men hadde hørt at vifta på kortet

 

var litt ustabil og derfor byttet jeg den ut med en Thermaltake Silent Viking 2.

 

Hørte at den hadde god kjøling kjørte kortet et par månder og fikk lyst til og

 

klokke det.

 

Nå jeg har vert litt på forskjellige forum og funnet ut jeg ivhertfall burde klare og

 

nå 9800 XT hastighetene. Vel jeg brukte et lite program som heter ATI Tool for og

 

klokke og det viste seg at jeg kunne toppe 410 på core og 390 på mem.

 

Jeg er virkelig skuffet over min core speed hva kan jeg gjøre for å forbedre

 

dette resultatet.

 

Send alle mulige forslag.

 

Post også deres klokkehastigheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AtiTool er overfølsom for artifacts.

Prøv heller å klokke manuelt med feks. RivaTuner eller 3dRage tweaker.

Klokk helt til du kan se artifacts i feks. 3dmark03, så klokker du ned til du ikke har artifacts mer. Den hastigheten du har da er det man kan kalle maksimal.

Lenke til kommentar

Du burde kanskje ta en runde i Gunmetall også. Det spillet kjører et par krevende Direct-X9 applikasjoner (leif?).

 

Jeg kom ganske høyt med rivatuner 418/365 (minnet ble übervarmt så jeg gav meg her :blush: ), men i Far Cry demoen merket jeg masse artifacts i taket i en tunnel i form av hvite prikker. Ingen andre spill gav slike artifacts, selv ikke Aquamark.

 

Offtopic: Er det bare jeg som har masse grafikkbugs i Far Cry demoen? Skyggene på stenene, og rundt hånda på han typen du spiller med, er bare store svarte flak.

Lenke til kommentar
Du burde kanskje ta en runde i Gunmetall også. Det spillet kjører et par krevende Direct-X9 applikasjoner (leif?).

 

Jeg kom ganske høyt med rivatuner 418/365 (minnet ble übervarmt så jeg gav meg her :blush: ), men i Far Cry demoen merket jeg masse artifacts i taket i en tunnel i form av hvite prikker. Ingen andre spill gav slike artifacts, selv ikke Aquamark.

 

Offtopic: Er det bare jeg som har masse grafikkbugs i Far Cry demoen? Skyggene på stenene, og rundt hånda på han typen du spiller med, er bare store svarte flak.

en venn av meg har 9600pro(flashet til xt) og han kjørte farcry(som forresten er et rule spill :D ) uten artifacts...kanskje noe feil med demo'en din?!?!

Lenke til kommentar
Offtopic: Er det bare jeg som har masse grafikkbugs i Far Cry demoen? Skyggene på stenene, og rundt hånda på han typen du spiller med, er bare store svarte flak.

Dette høres ut som ett potensielt driverproblem?

Prøvd å kjøre standard clock og se om det fortsatt er "svarte flak" der?

Lenke til kommentar
forresten, kanskje litt off-topic, men er det noen som vet når hele farcry kommer til pc?!?

Nope... :dontgetit:

 

Úber Energized: Helt sikkert :yes:

 

Anngående nicket ditt. Mener du über = over på tysk?

Über betyr over,overlegent, super...lissom på wolfenstein betyr Über soldier = super soldier... så ja :D

Ja jeg kan tysk takk :yes:

 

Men du har skrevet Ú, istedenfor Ü. :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
forresten, kanskje litt off-topic, men er det noen som vet når hele farcry kommer til pc?!?

Nope... :dontgetit:

 

Úber Energized: Helt sikkert :yes:

 

Anngående nicket ditt. Mener du über = over på tysk?

Über betyr over,overlegent, super...lissom på wolfenstein betyr Über soldier = super soldier... så ja :D

Ja jeg kan tysk takk :yes:

 

Men du har skrevet Ú, istedenfor Ü. :(

ja, "ich" vet ;) en liten tabbe fra meg! har bare ikke gidda å fikse det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...