Hoax Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Jeg måtte flytte fra gode gamle trygge ADSL nettet, til en kjip plass hvor det beste for private kunder er Radiolink 256kb/s Jeg har 2 PCer og vil ha dem i nettverk å dele internett så jeg kjøpte en SMC 7004VBR 2.0 router/switch/firewall på komplett, problemet er bare at det er dødt signal hvis jeg bruker routeren, men full flyt på internett hvis jeg kobler til bare hoved PCen rett fra radiolink modemet. Sånn som det er koblet opp nå så er det: antenne -> coax til radiolink modem -> modem har 1 stk RJ45 standard nettverkskabel uttak og derfra cat5e utp kabel til PC. Det jeg prøvde var å sette routeren etter radiolink modemet men har ikke fått no liv i sakerne. (Routeren er testet på ADSL linje og fungerte 100% både før og etter jeg prøvde å bruke det på radiolink modemet) Hvis det er noen geniale nettverks crew folk her så har dere kanskje noen forslag
sveinsel Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 (endret) Last (s)mile radiolink... Dette funker fett... Antenne=> coax=> frittstående Orinoco USB card => USB - kabel til PC... Speed?? full USB 1.1 ): 11Mbsek.... Edit: Kr. 1.800,- for det hele... inklusive kjøring, ferge og montering. Endret 1. mars 2004 av sveinsel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå