Gå til innhold

Tvtime mangler lyd


Anbefalte innlegg

Hei hei,

etter litt stress med å finne de rette driverne til kortet mitt "Brooktree Corporation Bt848 Video Capture" så har jeg endelig fått bilde, men jeg savner lyd, (lyden er der, når jeg skrur opp høyttalerne på maks, og enda litt till så hører jeg såvidt musikk når jeg kikker på mtv osv.) alle tingene på mix'eren er skrudd på fult, den bruker "cd" ialle fall, når jeg skrur ned den så hører jeg ingenting, bare masse skurring... Noen som kan hjelpe?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(lyden er der, når jeg skrur opp høyttalerne på maks, og enda litt till så hører jeg såvidt musikk når jeg kikker på mtv osv.) alle tingene på mix'eren er skrudd på fult, den bruker "cd" ialle fall, når jeg skrur ned den så hører jeg ingenting, bare masse skurring... Noen som kan hjelpe?

Hoeres ut som om kortet er muta og maa unmutes med v4lctl.

 

Proev:

v4lctl volume 100%

v4lctl volume mute off

 

Dette var i hvert fall det jeg maatte gjoere med mitt cinergy 400 kort. Soek paa google etter v4lctl hvis du ikke har det.

Lenke til kommentar

Paa terratec cinergy 400 kortet funker fjernkontrollen dersom man er villig til aa knote litt (dette innebar cvs drivere og en enkel egenprodusert skript hack), men i de nye driverene tror jeg dette skal fungere ut-av-boksen. (Fjernkontrolleren faar sin egen /dev/input/eventxx device.)

Lenke til kommentar
BT848-baserte kort sender lyden ut en vanlig ledning og inn på line-in på hovedkortet, gjør de ikke? Da må du skru opp line-in-volumet på hovedkortet ditt (i f.eks. alsamixer). Ofte kalles denne bare for "Line".

Jepp, jeg har satt i kabel og skrudd Line inn opp på maks.

Lenke til kommentar

bash-2.05b# tail -f /var/log/syslog
Mar  1 17:44:46 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-slot-1
Mar  1 17:44:46 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-service-1-0Mar  1 17:44:46 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-slot-1
Mar  1 17:44:46 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-service-1-0Mar  1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-slot-1
Mar  1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-service-1-3Mar  1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-slot-2
Mar  1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-service-2-3Mar  1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-slot-3
Mar  1 19:58:38 balder modprobe: modprobe: Can't locate module sound-service-3-3

 

Dette burde da hjelpe litt?

Hvordan får jeg fikset dette?

Endret av Lystig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...