Gå til innhold

Advarsel Prostore CD'er!


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg bare skulle advare for sikkerhets skyld. Det er mulig at dette kun er en liten feil hos meg, men bedre å være føre var...

 

Kjøpte Prostore cd'er fra Komplett, og mottok dom i går. Satte i gang å brenne, og dette gikk fint (trodde jeg....).

Problem 1: Jeg fikk ikke lest den brennte cd'en! Hverken min Pioneer DVD spiller, eller Plextor 24x10x40 brennern ville lese dem. (Men den fungerte på standalone DVD spiller, og på en kammerats Plextor brenner....)

Problem 2: ”Power calibration error”. Denne meldingen får jeg nå når jeg prøver å brenne. Samme hvordan cd'er jeg bruker, selv om dom har fungert før!

Er brenner'n min vrak, eller kan man fikse dette på en enkel måte selv?

Har tatt kontakt med komplett (kjøpt cd'er og brenner der), men håper å slippe pinebenken... Får vel ikke svar derifra før over påske.... :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som om du brenner cdene raskere enn det de tåler. Prøv å senke brenne hastigheten. Skjer det samme da er nok brenneren tvilsom. Du kan jo prøve å låne brenneren til kammeraten din slik at du får testet om feilen ligger i maskinen eller i brenneren.

 

Selv om at det står på cdene at de er sertifisert for 24X er det ikke bestandig at det holder mål. Har vært borti dette på flere billig CD-er.

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på brenneren om den liker platene eller ikke. Jeg kjøpte en 50-pk med MMORE-plater, men disse platene likte tydeligvis ikke min AOpen-brenner, og 2/3 av platene har vært feilbrenninger. Har ikke hatt problemer med disse platene i noen andre cd-brennere som jeg har forsøkt. Alle andre plater av andre merker jeg har brent med AOpen-brenneren har fungert utmerket.

Lenke til kommentar

For guds skyld!!

 

Kjøp Smart Buy eller verbatim!

 

Prostore ersånne blanke cd'eer som ikke tåler en dritt!!

 

Hiv de på dynga..

 

Har et par hundre stk sånne prostore som jeg ikke tør å brenne noe på fordi de suger noe grønnjævlig!

Blir ødelagt brae man drar fingeren over!

 

Prostore - go to hell!

 

Billig jalla!

Lenke til kommentar

billige cdr plater er nok ofte bare skrap. jeg kjøpte for et år siden noen billig CD-er på expert jeg brnte på dem og lagra dem i cdmappe et halvt år etter var alle uleselige (var blitt små brune prikker inni cdene) siden dette har jeg holdt meg til verbatim og TDK plater.

Lenke til kommentar

Det kan virke som om jeg har vært veldig uheldig da...

Men... Hva kan ha skjedd siden jeg ikke får brennt andre cd'er? Har prøvd 2 typer som jeg veit går på 24X, men de virker ikke etter at jeg har prøvd prostore cd'ene.. Har ikke prøvd å sette ned hastigheten, men skal prøve når jeg får tilgang til noen flere cd'er.

Sjekka forøverig koden på cd'en og det er samme firma som produserer prostore og Mmore, og Mmore fungerer jo topp (det er jo sikkert A og B varer inne i bildet her...)

Det var forresten noen som nevnte at jeg muligens prøvde å brenne på for høy hastighet... Plextor brennerne sjekker jo cd'ene på lavere hastigheter til å begynne med (16X) så hvis en 24X cd lager krøll med brennern på 16X er det dårlig (spesiellt da jeg har 12X noname cd'er som brennes på 16X....)

 

[ Denne Melding var redigert av: Lynx på 2002-03-20 23:16 ]

Lenke til kommentar

Det at du får feilbrenning eller at cdene ikke funker, kan være at cdbrenneren ikke liker cdene du bruker. Test ut hvilke CD-er brenneren din funker best med å bruk dem. Noen CD-er funker fint på et merke brennere men ikke på et annet merke, så har du mye feil brenning med en type CD-er ikke bruk dem.

Lenke til kommentar

Fram til nå har alle typer cd'er jeg har prøvd fungert (Ikke prøvd Prostore før nå), men jeg har vanligvis brukt Mmore. Problemet er nå at INGEN cd'er fungerer lengre, etter at jeg prøvde Prostore cd'ene!

Brenneren har effektivt blitt degradert til en cd spiller.....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-20 20:39, RiZLa skrev:

For guds skyld!!


Kjøp Smart Buy eller verbatim!


Prostore ersånne blanke cd'eer som ikke tåler en dritt!!


Hiv de på dynga..


Har et par hundre stk sånne prostore som jeg ikke tør å brenne noe på fordi de suger noe grønnjævlig!

Blir ødelagt brae man drar fingeren over!


Prostore - go to hell!


Billig jalla!


 

 

 

Dette er et klassisk eksempel på en som ikke har sjekket at hjernen er tilkoblet før tastauret ble tatt i bruk. IDIOT! Tror du at du er den eneste som vet noe her i verden.

Men det eneste man kan vente seg fra drittunger er jo som kjent dritt.

Kjøper kun spindler fra KOMPLETT og er fornøyd med det. :grin:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2*100 noname fra komplett for noen uker siden. Da jeg prøvde dem i min Mitsumi 4x 2x 8x brenner så funka ingen av dem, dette løste jeg enkelt ved å oppgradere firmware i brenneren.

Dette kan absolutt anbefales, både stabilitet og ytelse økte faktisk litt på min brenner + at den ikke er så kresen på media.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...