Gå til innhold

Vurdere p900?


Olaff

Anbefalte innlegg

Jeg er lei 6600 og syns den er stygg og stor. :yes:

 

Jeg skal selge den for omtrent 3200kr.

 

Jeg trenger ny mob.

 

Vurderer en SE P900, SE P800, N6230 og SL55. Hva mener dere om disse?

 

Grunnen til salget av min trofaste 6600 er at jeg syns den blir for stor og drasse rundt på hver dag, desutten syns jeg den er stygg. Jeg trenger desutten en mobil jeg kan bruke når jeg står på Snowboard og skateboard. (jeg er en aktiv person). Men jeg er redd for å savne 6600s funksjoner og vurderer to nye telefoner.

 

En mobil til å se på video på og kamera (videokamera), sms, mms, java, ir lyd memo, osv. Ikke nødvendig vis symbian eller noe slikt men noe avansert.

 

En annen mobil til sport og friluftsliv, som må være liten, lett, og som ikke går i stykker ved første berøring. Design er en annen smak men den bør se litt tøff ut.

 

Jeg har tenkt til å benytte meg av Lefdals prisgaranti. :thumbs:

 

Mobilene må være ute eller komme innen utgangen av April.

 

Noen råd? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje SX1 kunne passet. Den har i hvertfall alt du leter etter. Den er liten sammenlignet med P900, og noe mindre enn N6600. Den har også bra MP3 spiller.

Ellers er jo P900 en veldig bra telefon, men blir kanskje litt for mye penger for en mobil..

N6230 er jo en stilig mobil med masse vis av gadgets. Men skjermen blir jo for liten sammenlignet med P800 og P900 og SX1, hvis en stor skjerm er viktig da... (128*128) :)

Endret av Victorious
Lenke til kommentar

siden du syntes din var for stor, så skjønner jeg ikke hvorfor du vurderer p800/900, for de er like stor, omså større. men da er de mye penere og morsommere å holde på med. men vil du ha en telefon som er like avangsert og litt mindre, så ville jeg kanskje ha skjekket litt mer utradisjonelle mobiler, som samsung, motorola osv* for det er i grunn liten forskjell på mobiler i dag:)dessuten velger du en skjelden telefon, har du noe som ingen andre har :thumbs:

Endret av karce
Lenke til kommentar

Tror nok du allerede har den telefonen som passer best til behovene dine i 6600 - evt kan du bytte i SX1, men den er omtrent like stor, det er kun et par millimeter som skiller. P800/P900 er ihvertfall ingen småtelefoner, og hvis dy synes utseendet på 6600 ikke er pent... vel, 6600 er en beauty queen sammenlignet med SonyEricsson sine byggeklosser. Siden du leter etter en annen telefon som du kan bruke til sport og friluftsliv, så ville jeg beholdt 6600'en (den er tross alt noe av det råeste du kan få for tiden) og kjøpt en annen mindre telefon som du kan bruke til sport etc. SL55 er etter min mening et dårlig valg, den er liten, men også ganske skjør mht til støt, fuktighet, skyvetastaturet osv.. i tillegg begynner den å henge etter på teknologifronten. Kanskje du burde kikke etter en telefon som tåler litt mer enn de fleste andre telefonene, alle mobilmerkene har vel en slik telefon tror jeg, men er i skrivende stund ikke sikker på hvilke modeller det er.

 

Det er hva jeg personlig ville gjort.

Lenke til kommentar

(den er tross alt noe av det råeste du kan få for tiden)

Tydligvis ikke så rå siden han vil selge den.Slik du skriver innlegget ville jeg uten tvil ha kjøpt en telefon nr to.En liten mobil med taster så man slipper å ta av hansker osv,og beholdt 6600 event kjøpt den mest avanserte mobilen på markedet P900.

Lenke til kommentar
(den er tross alt noe av det råeste du kan få for tiden)

Tydligvis ikke så rå siden han vil selge den.Slik du skriver innlegget ville jeg uten tvil ha kjøpt en telefon nr to.En liten mobil med taster så man slipper å ta av hansker osv,og beholdt 6600 event kjøpt den mest avanserte mobilen på markedet P900.

Grunnen til at han vil selge den er pga. str. og utseende, ikke hva som gjemmer seg under lokket.

 

Mht til spesifikasjoner og type telefon, så er Nokia 6600 noe av det beste som finnes, sammen med SX1. P800/P900 er en annen type telefon (selv regner jeg ikke de to for å være mobiler, men heller en PDA med innebygget mobilfunksjon), og det er sikkert de som mener at det er det råeste. Men ved å gå fra 6600 til en P900, så går man opp i størrelse, og utseendet blir vel ikke akkurat bedre heller. :D

 

Forresten er det vel ikke så sinnsykt mange mobiler som er små, og samtidig tillater bruk av tastatur med hansker på????? Litt selvmotsigende det, eller?

 

 

Edit: Med mindre man bruker engangshansker av gummi da.. hehe

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Mht til spesifikasjoner og type telefon, så er Nokia 6600 noe av det beste som finnes, sammen med SX1. P800/P900 er en annen type telefon (selv regner jeg ikke de to for å være mobiler, men heller en PDA med innebygget mobilfunksjon), og det er sikkert de som mener at det er det råeste. Men ved å gå fra 6600 til en P900, så går man opp i størrelse, og utseendet blir vel ikke akkurat bedre heller. :D

 

Forresten er det vel ikke så sinnsykt mange mobiler som er små, og samtidig tillater bruk av tastatur med hansker på????? Litt selvmotsigende det, eller?

 

 

Edit: Med mindre man bruker engangshansker av gummi da.. hehe

Hvorfor tror alle at det er så stor forskjell på størrelsen mellom 6600 og P900, det er det ikke. Legg dem ved siden av hverandre og ta et bilde... Det er ikke så mye om skiller dem. P900 er mye mer avansert enn 6600, og spør du meg er den penere og. Nuvel...

 

Regner i høyeste grad P900 som en mobiltelefon, særlig hvis du har montert på flip'en! :cool:

 

Det går forresten helt fint å bruke P900 i flipp-lukket modus med hansker på, det har jeg selv prøve forrige helg når jeg var ute på ski! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for ikke å ta P800 fordi den er stor, jeg har Ipod, og jeg trenger ikke se på video på mobil noe sted. her hjemme har jeg 19"CRT og 32" Widescreen og Ipod holder i bilen, desutten tror jeg kvaliteten på film på P800/900 blir for dårlig for meg. Jeg syns at det bilde man får på Bærbar DVD spiller er greit og gankse bra, men Px00 har jo mindre skjerm og dårligere oppløsning så, det går nok ikke så bra for meg tror jeg :no:

 

Desutten har jeg ikke bruk for PDA funksjoner.

1. Bruker aldri blåtann, mail, EMS, Internett, talepost og konferanse greier. (jeg er tross alt bare 16 år. Jobber ikke før jeg blir ca 25-26år)

2. Den er STOOOOR, men har et penere utsende enn 6600.

3. Videokamera blir så dårlig kvalitet at det ikke kan brukes til noe nesten.

4. Hørte ikke på radio på min eldre 6610, så kommer ikke til å bruke MP3 på Px00 heller.

5. P900 er "DYYYYR", og stor. P800 er bare stor og stygg.

6. Hvis jeg skal ha bruk for MP3 eller videoplayer, så må jeg har mer minne. Det blir den rette pris av en P800/900+extra minnekort. (p900+minne=ca 6000-9000kr) (P800+extra minne=ca 3000) Med prisgaranti.

 

Min konkluksjon er at jeg ikke har bruk for det da, selv om det hadde vært tøft med pekeskjerm, men det måtte vært det eneste. hehe. :p:yes:

Lenke til kommentar

Jeg har en P900, før hadde jeg en Nokia 6600. Det er ingenting som frister meg til å bytte tilbake til 6600. Skal man ha en liten tlf. så er ihvertfall ikke P900 den rette. Godt fornøyd med P900 jeg, dessuten vet man alltid hva lomme den ligger i, hvis du ikke har en lommepistol i en av de da. :D

Lenke til kommentar

Gode argumenter du har, lol.

 

1. Bruker aldri blåtann, mail, EMS, Internett, talepost og konferanse greier. (jeg er tross alt bare 16 år. Jobber ikke før jeg blir ca 25-26år)

 

Så du trenger dette når du jobber, men ikke nå? Tviler på du får mer bruk for dette når du er i jobb sammenheng.

 

2. Den er STOOOOR, men har et penere utsende enn 6600.

 

Ikke mye større enn 6600

 

3. Videokamera blir så dårlig kvalitet at det ikke kan brukes til noe nesten.

 

IKKE TIL NOE? Du mener vel det samme om stillbilde da? Selvfølgelig kan du ikke ta "skikkelige" minneverdige bilde/video med kameraet, men det duger til sitt bruk. Filme korte filmsnutter, og sende til venner og bekjente.

 

4. Hørte ikke på radio på min eldre 6610, så kommer ikke til å bruke MP3 på Px00 heller.

 

5. P900 er "DYYYYR", og stor. P800 er bare stor og stygg.

 

Det er 1 (EN) ting jeg lurer veeeldig på. Hvorfor skrev du i første innlegg at du VURDERTE P900 eller P800, når de er for DYRE, STORE og STYGGE som du sier her, og bare argumenterer av at du ikke trenger NOE av det som de har av funksjoner? lol.

 

6. Hvis jeg skal ha bruk for MP3 eller videoplayer, så må jeg har mer minne. Det blir den rette pris av en P800/900+extra minnekort. (p900+minne=ca 6000-9000kr) (P800+extra minne=ca 3000) Med prisgaranti.

 

Skjønner ingenting, du sa jo at P900 var for dyr og stor, og at P800 bare var stor og stygg.

 

 

Min konkluksjon er at jeg ikke har bruk for det da, selv om det hadde vært tøft med pekeskjerm, men det måtte vært det eneste. hehe. :p  :yes:

 

Riktig vennen, trodde du hadde funnet ut det før, men kjøp en N3200 du til en billig peng. Den har vel det meste du trenger.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...