Gå til innhold

GPU kjøling


LarsFromasj

Anbefalte innlegg

Tiden er inne for å velge GPU kjøler, og jeg har ikke så enormt greie på dette. Eneste jeg vil er at det skal være STILLEGÅENDE, og kjøle nok til å overklokke mitt GeForce FX5200 kort så mye som mulig.

 

Har titta litt på 2 forskjellige...

 

Thermaltake Giant II

 

Zalman Heatpipe m/ tilhørende ZMOP1 vifte

 

Synspunkter her? Har satt en knapp på Zalman sin da... men jeg trenger kanskje ikke den vifta? Om mulig så har jeg lyst til å overklokke fult ut (med tilhørende program) og jeg vet ikke hvor krevende det er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... okey... jeg får se hvordan det går med overklokkinga da, og heller vurdere ekstreme kjølemetoder seinere.

 

Leste forresten at den Giant II kjøleren passet til overklokkede kort...

 

"Thermaltake følger opp med flere kjølere for GF4 og radeon 9x00. Denne kjøleren med heatpipe gir brukeren muligheten til å velge ytelse over støy. Dette er noe som kjennetegner flere andre heatpipes, uten vifte vil ikke heatpipen kjøle godt nok ved overklokking. Thermaltake's Giant med sin innebygde vifte med lave 28dB sikrer at kortet også kan overklokkes på en sikker måte." :)

 

Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
den derre 3dmark tingen alle snakker om, er det noen som kan forklare meg hva det er?

3D mark er et benchmark-programm som brukes til å måle utelsen på maskinen i 3D aplikasjoner, hvis du leser tester rundt om kring vil du ofte finne ytelse i #D mark-poeng

 

og puddel1, er det ti4800 eller ti4800 SE du har? har nemlig ti4800 SE selv og det har samme standard frekvensen som ditt kort.

ti4800 er et ti4600 som har 8x agp men s ti4800se er ett ti4400 kort med 8x agp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...