Gå til innhold

Hjemmelaget Vannkjøling [Diablito2k style] [26.12]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok kan prøve det.....holder forresten på med blokka mi nå...borrer.... har form dom en S med inntak på midten og to uttak i hver ende.... skal lage worklog snart... :yes:

Skrevet

Begynte å sage i kobberstykket mitt i dag. Ødela en pakke (5stk) med såkalte stikksagblad for skjæring i metall. Sagbladene var tannløse etter noen sekunder :roll: Kom bare ca 1-2 cm inn i kobber stykket til slutt :cry: . Diablito2k hva brukte du til å kappe de stykkene du har laget?

Skrevet (endret)

merke er skrapt vekk på sagbladet, men jeg kjøpte det iallfall på Byggmaker for en stund siden. har saget kanskje 30-40cm i 10mm kobber med det og det er like skarpt ennå.. den er hvit med no rød skrift på. tror merke er Piraia eller.no kosta 90 for 2 stk.

men en ting du MÅ kjøpe skikkelig er Sagblader til stikksagen og Skikkelig borr. (og ja, kvalitet koster) :)

Endret av Diablito2k
Skrevet

diablo2k.. jeg fikk en idè til den neste kjøleblokka di..

hva om du fikser radiator på den i tillegg til vankjølinga? det burde jo da bli enda bedre ytelse.. eller? :ermm:

Skrevet

kjøpte meg et sett med HSS stålborr. kostet skjorta, men de er vel bra. Sagbladene jeg brukte var visst for 3mm aluminium :roll:

Skrevet
diablo2k.. jeg fikk en idè til den neste kjøleblokka di..

hva om du fikser radiator på den i tillegg til vankjølinga? det burde jo da bli enda bedre ytelse.. eller? :ermm:

jeg er ikke helt med på tanke gangen din der....

Skrevet

vil ikek varmen i kobberet være ganske konstant gjennom hele kobberblokken da? det var med det i tankene at jeg kom på idè'en,, + et bilde jeg så da..

Skrevet

ok, men en annen ting, bestilte du pumpa fra microplex? Hvis du gjorde det fulgte det med nippler?

Hvilken gjengdimensjon brukte du på tanken din?

Skrevet

samme nipler som jeg bruker på HELE systemet mitt.... 12mm med 1/2 gjenge

og jeg bestilte pumpa fra 3dfxcool. og ja det følger med 1/2 nipler med der.

1/2 = 13mm så det går greit med 12mm pvc slange

Skrevet

Unnskyld meg men, vet jeg har spurt før, men hvor finner du den slangen du brukte på biltema.no?

Så 1/4" gjeng og 12mm slange passer bra på hele systemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...