Gå til innhold

Pc'en fryser når jeg spiller


Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg spiller f.eks wc3 og har spillt en stund, så plutselig kommer der en hakke/skrapelyd, litt vanskelig og forklare. Bildet fryser helt og jeg må slå av pc'en. Dette skjer nesten alltid etter at jeg har spillt en liten stund. Kan det være PSU'en min som er for fatti? 300w q-tec :blush: Kan noen si et program som tester PSU'en?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Well hvis du har clocket et eller andet kan det jo sagtens være din FSB eller grafikkort clock... anyways check din temp og se om den er høj

 

 

ohh ya.... PCen bruger mere strøm når den starter op så det er ikke PSU

pga. dit spil belaster den mindre end ved startup

Endret av Sakari46
Lenke til kommentar
PCen bruger mere strøm når den starter op så det er ikke PSU

pga. dit spil belaster den mindre end ved startup

vedder 30 laken på at det er psuet ditt.........

 

det som var problemet hos meg....måtte bytte psu fordi spill låste seg etter en stund..... dette kom av at jeg hadde akkurat kjøpt meg nytt skjermkort da og det trakk heftig mye strøm...

 

så bytt psu mener jeg

 

 

Hvem har rett?

Lenke til kommentar
vel.. det eneste tilfellet jeg kan tro på at det er psu, av disse tilfellene, er hvis det er som klikko sier, at skjermkortet eller noe lignende trekekr for mye, men jeg ser det som tvilsomt, da jeg tror skjermkortet trekker like mye hele tiden.

men som jeg har sagt tidligere, jeg er ikke sikker...

skjermkortet trekker mer når det brukes til 3d grafikk enn bare i windows...

Lenke til kommentar

Det er i de fleste tilfeller PSU'en som sliter her. Hadde selv samme problem, byttet PSU og nå er det stablit som et fjell.

 

Åpna den gamle PSU'en, inni der var plasten under kretskortet svart og noen sikring lignende greier hadde smelta. Det førte til et sinnsykt spenningstap noen ganger. Så sjekk om spenningene dine til core og 3,3V er stabile å riktige, min 3,3V var helt nede i 2,5V enkelte ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...