ArneJ. Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Jeg har et lite men likevel irriterende problem. Jeg har kabel via avidi. Bortsett fra at linjene kan være litt ustabile i perioder så funker nette forsåvidt greit nok. Har før brukt en linux gateway/ruter for å dele ut nettet på lokalnettet hjemme. Men fikk meg nettopp en 3com trådløs ruter med firewall dhcp server etc. Denne bruker jeg nå i stedet for å dele ut nettet fordi den har innebygget 4 porters switch har godt brukergrensesnitt etc, sånn blir det enklest å dele ut nettet til de andre pcene i huset via mitt eksisterende kabeltrekk. Skal ikke bruke den trådløse delen enda før jeg får meg bærbar eller flytter. 3com saken fungerer prikkfritt og alt fungerer bortsett fra at den av og til mister forbindelsen med internett. Har funnet ut at det er sammenhengen med leasetimen den har på ip adressen til avidi. Den klarer rett og slett ikke å fornye den hele tiden. Så problemet ligger vel i utgangspunktet hos avidi. Det er bare å trykke på renew så er nettet oppe å går igjen. Men problemet er at alle dlene mine stopper opp. Noen som vet om en måte å få oppdatert dette automatisk? Nå har jeg prøvd å velge manuell konfigurasjon av nettet, kanskje dette hjelper...
ArneJ. Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Skrevet 26. februar 2004 Har nyeste firmware, er ingenting galt med 3com saken såvidt jeg kan se..den låses ikke eller detter av lokalnette, bare internett som detter ut av og til når leasetimen på internett ipen går ut, den klare ikke å oppdatere via dhcp. Det jeg egentlig lure på er hvordan denne kan settes til uendelig i 3com saken, eller force den til aldri oppdatere, har hatt samme ipen på internett i mndsvis så den er mer eller mindre statisk. Som sagt over så har jeg prøvd å sette den nettopp på manuell og skrevet inn alle konfog dataene selv for å se om det hjelper. For alt jeg vet så kan det være avidi som disconnecter/nekter den å oppdatere ipen for å disconnecte dlene mine. Har lest poster om at de har gjort dette hos andre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå