Gå til innhold

Oppgradering Skjermkort

asuspc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ute etter anbefailing for oppgradering av skjermkort, og eventuelt hvilke ytelsesforbedringer jeg kan regne med. Hadde lurt på å kjøpe ett

ATI/Sapphire 9800PRO 128MB DVI/TV/2, ser det er tilgjengelig for ca. 2000.

Aktuelle PC har MSI GF4 Ti4200/128MB/AGP4x skjermkort og P4 2,53Mhz med 1024MB PC2700 RAM. Hovedkortet er Asus P4S533-E og støtter bare opp til AGP-4X. Kjørte 3DMark03 og fikk en score på 613 uten at det sier meg så mye annet enn at det sannsynligvis bør gjøres noe med grafikken.

PC'en hakker i div spill som NFS Underground, Battlefield1942 etc. og jeg

tenker derfor på å oppgradere skjermkortet.

-------------

Hovedmaskinen er en Dell 8300 3.0 GHz m/1024 MB memory, AGB8X og ATI 9800XR 256MB skjermkort, 3DMark03 ga her 6379 uten at jeg vil påstå at den er ti ganger så rask i spill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for et PowerColor 9800 Pro til 1995,- hos komplett.no Dette er et meget bra kjøp og du vil merke ganske stor forskjell fra TI kortet, spesielt med tanke på at Radeon 9800 Pro støtter Direct X 9 ;)

Skrevet

Jeg tror det først og fremst er et driverproblem (eller gammel windows-installasjon) som gjør at maskinen din hakker. Jeg har P4 [email protected], Ti4200 128MB, 1024MB PC3200 ram, og både bf1942 og nfsu går glatt hos meg. En reinstallasjon av windows med alle tilhørende drivere fikser nok opp litt.

Men for all del, skjermkort har blitt så billige nå at det ikke kan skade å oppgradere heller..

Skrevet

Om maskinen din hakker i nfsu med den hardware som du sier du har, så er det noe galt.

Jeg har en betydelig tregere maskin med geforce 3 kort, og kjørte nfsu helt greit så lenge jeg ikke hadde høyere oppløsning enn 1024, og slo av litt av de mest fænzy effektene. Men klart, om du skal ha alle effekter på, og på max oppløsning, må du nok bytte ut ganske mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...