Gå til innhold

Er dette forhøy temp?


Tord.f

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått min 1900+ oppe og gående. Har en Zalman 5005cu kjører på ca 5400(tror det er max) og tempen på cpu er 48 idle. Har tatt på Artic silver 3 på kjernen.

Er dette for høy temp? Bør jeg skaffe meg ny kjøler?

 

-----------------

Abit kr7a raid

Stort Drage kabinett

Amd 1,6(1900+)

osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge maskinen din ikke er ustabil (kræsjer etc) så er det ikke det. Den skal komme godt over 50 før du bør bekymre deg.

 

_________________

AMD Athlon XP1800+

512 DDR RAM

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

IN-Win S506 300W Kabinett

Thermaltake Silent Viking <21db

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-03-19 22:01 ]

Lenke til kommentar

Åpne kabinettet ditt, og sjekk om temperaturen synker. Om den gjør det, så skaff deg kabinettvifter om du ikke allerede har? Du sier ikke noe om det.

Temperaturen er ikke faretruende på noen måte, men en varm sommerdag vil du kanskje få et problem.

Hva er lufttemperaturen i rommet ditt?

Denne vil i stor grad påvirke CPU-temp!Ligger den på normale 20-22 grader så bør du nok oppnå en lavere CPU-temp med den kjøleren.

Lenke til kommentar

Tempraturen på rommet mitt er kald og om sommeren er den kald. 50cm under jorden på fliser. Den synker en god del nå jeg tar av døren den er nede i 43 grader nå(sunket 5). En annen ting, er det ikke vanlig at viften blåser luften inn på cpu? Denne blåser luften vekk.

Lenke til kommentar

Tempen er nå 41,5 grader sunket 7,5 siden jeg åpenet kabinettet. Det er nok noe gale ja siden den skal suge luft, og deg gjør den ikke nå. Fikser dette seg hvis jeg hiver på den spennings regulatoren?

Kjøper meg 2stk vifter til Dragen.

Hvilken skal jeg kjøpe?

Lenke til kommentar

Tempen er nå 41,5 grader sunket 7,5 siden jeg åpenet kabinettet. Det er nok noe gale ja siden den skal suge luft, og deg gjør den ikke nå. Fikser dette seg hvis jeg hiver på den spennings regulatoren?

Kjøper meg 2stk vifter til Dragen.

Hvilken skal jeg kjøpe?

Lenke til kommentar

Har en Alpha Pal8045 med en Papst 19db vifte og ligger på 38 grader i idle, 43-44 grader full load. Nå må det vel legges til at jeg har to vifter som blåser luft inn i kabinettet, en 19db papst som blåser luft inn på hd'ene og en 12db nederst i kabibinettet (Chieftech dragon). I tillegg har jeg en 19db papst som blåser luft ut av kabinettet, det hjelper også på med en Enermax PSU som har 2 vifter (en inni kabinettet). Hvis du vil kan du jo installere Vcool (hvis du har et via-basert h-kort) som senker tempen med en 10-11 grader. Programmet finner du på vcool.de .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...