Gå til innhold

Gjemme ledninger???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg la faktisk IDE kabeln min UNDER HK et.. IDE1 lå helt yters på mitt gammle MSI K7Pro2A derfor så du såvidt bare ledninga forsvant under HKet , og den kom opp igjen ved powersupplyen der den gikk inn i CD-Rom og CD-Brennern, der oppe hadde jeg forsåvidt gjemt alle de andre power ledningene jeg ikke brukte, ,

, hadde ingen problem med dette. klart andre vil sikker si noe annet som at bla bla bla støy,, bla bla bla varme osv osv,, det funka for meg, men garanterer ikke for at det funker for andre ,,

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-20 00:06, Papirpose skrev:

Jeg har iallfall brukt tapetkniv og separert alle lederne for så å bunte dem runde med strips. Funker bra det, har ikke opplevd noen problemer enda iallfall (brukt dem i .. tja.. 4-5 uker)



Tapetkniv? Brukte neglene jeg :smile:(arva supernegler av fattern, han må bruke knipetang for å klippe tåneglene)

Lyd fra CDROM går under HK, flatkabler er delt opp i strimler og knytta sammen, unntatt 80lederkabelen som er såpass stiv at den kan brettes uten å gå opp. Strømkabler går der det passer dem...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

MEN!

Det er ikke no' som er så kuult som å bruke noe som

heter 'VP-rør'. Det er den typen rillete plasrør

som elektrikere legger i veggen og trekker kabler igjennom. Denne typen får du i sort oxo, den er absolutt fetest. Har ikke funnet så mange steder som selger det, men jeg vet at Biltema har et såkalt forsterkermonteringssatskit....eller no sånt...

Hehe..koster 250 fluser, men da får man også med...

Jeg siterer:

-6m Strømkabel

-1,2 m jordingskabel

-5m RCA signalkabel /m jordingskabel <---Greit å ha

-5m styrekabel <---blå kabel som skrur forsterker på

-Sikringsholder /m 20A sikring

-5m høytttaler kabel

-6 stk kabelsko

-Buntebånd <--På norsk kalt strips

-2m beskyttelsesslange <---DETTE ER DEN DU VIL HA!!

 

For de spesielt interesserte, så kan dere slå opp på

side 57 i Biltema katalogen.

 

Hvis ikke kan man jo prøve å ta kontakt med bilstereo

sjapper...De burde jo ha no' sånt....

 

For dere som ikke liker å demontere alle pluggene til

datamaskinen bare for å få en kulere en utenpå, så kan dere alltids gå på IKEA...Der har de den samme typen kabel til 79 spenn e.l. Men der er kabelen kuttet opp på langs, sånn at man bare putter ledningene som skal dekkes oppi...Lurt ikke sant.

Men jeg liker den hele kabelen bedre...

 

Men uansett så ser det unektelig kuult ut med 3-4 feite kabler som går ned på hovedkortet

 

 

[ Denne Melding var redigert av: GizmoRonimo på 2002-04-16 21:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-16 21:36, GizmoRonimo skrev:

MEN!

Det er ikke no' som er så kuult som å bruke noe som

heter 'VP-rør'. Det er den typen rillete plasrør

som elektrikere legger i veggen og trekker kabler igjennom. Denne typen får du i sort oxo, den er absolutt fetest. Har ikke funnet så mange steder som selger det, men jeg vet at Biltema har et såkalt forsterkermonteringssatskit....eller no sånt...

Hehe..koster 250 fluser, men da får man også med...


 

elfa har også slike sorte korrugert-rør, eller vp-rør om du vil. de har i forskjellige dimensjoner og forskjellige plugger/diverse tilbehør. :grin:

 

titt innom http://www.elfa.se/no

under kabel/kabelage-kabeltilbehør-kabelskydd-kabelskyddsystem polyflex :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...