Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bridging av nettverskkort


Anbefalte innlegg

Jeg har hørt noe snakk om såkalt koble to nettverkskort sammen i en "Bridge". Hva innebærer dette ?

 

Funker det slik at jeg lissom får dobbel hastighet når jeg laster slik at jeg laster med 20MB [maks er vel 12,5 på 100mbit, men prinsippet..]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man vanligvis snakker om "bridge" i nettverkssammenheng er det en enhet som sender informasjon fra ett nettverkssegment til et annet.

 

om det er mulig å koble sammen to nettverkskort og få disse til å sammarbeide om trafikken, er jeg ikke sikker på. Da er du jo avhengig av at senderen klarer å sende med så høy hastighet at du får bruk for begge kortene.

Lenke til kommentar

Ja det er mulig å koble flere nettverkskort for å få høyere hastighet. Intel sine nettverkskort støtter inntil 4 kort samtidig. Dersom alle står på Full-Duples kan du få en hastighet på 800Mb/s (400 hver vei.) Dette må du har støtte for på alle nettverkskort og i driverene til kortene. Har du penger nok så kan du kjøpe 4 1-Gb kort til hver maskin og kjøre 8Gb/s Full-Duplex :grin: Tror ikke du kan gjøre dette på billige nettverkskort. "Adaptive Load Balancing" er Intel sitt navn på dette. Sjekk gjerne denne linken

 

[ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-03-20 02:37 ]

Lenke til kommentar

du må ha Intel Pro 100+ kort, helst "Dual"

du må ha (802.3ad kompatibel) switch imellom

da kan du kjøre f.eks load-blancing

 

det er ikke vits å kjøre mer enn dual , om du ikke har 66Mhz-64bit PCI (serverhovedkort) , PCI'en din klarer ikke å levere nok data effektivt uten masse delays..

 

kjører selv denne løsningen hjemme med dual kort i alle ender.

 

 

 

det er ikke riktig at du trenger flere kort for full duplex , du kan ha full duplex på 10Mbit TP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...