Gå til innhold

Zalman Heatpipe og Vifte på FX 5800


Isildur

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg Zalman Heatpipe og Vifte, og skal montere denne...

 

Men jeg har litt problemer med å få bort den gamle kjøleløsningen... Det er et Asus GeForce FX 5800 det er snakk om, og den gamle vifta sitter med sånn tapper som man tar igjennom et hull også låser de seg, og det skal bare være å klemme sammen låsene på baksiden, så løsner de... Men jeg har litt problemer med dette noen steder... Noen som har noen forslag til hvordan man kan gjøre dette på en enklere måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått av alle festene nå, men har fått et annet problem, eller to, hehe...

 

Det sitter en ledning mellom den gamle vifta og grafikkortet, som jeg sliter litt med å få av, noen som har erfaring med dette?

 

I tillegg sitter det igjen størknet (er det helt bra?) kjølepasta på GPU, og hva skal jeg fjerne det med?

Lenke til kommentar

Ledningen er bare strømforsyning til vifta. Til og med mitt etterhvert ikke helt moderne (ahem...) TNT2 M64-kort har en slik plugg. Drit i den. Like greit at ikke skjermkortet belastes med å forsyne strøm til en vifte også.

 

Gammel goop, dvs kjølepasta og thermalpads etc fjernes fint med Akasa TIM-clean.

Isopropanol eller kondensfjerner funker også greit, og et temmelig mye billigere.

 

EDIT: Fikse link.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

har montert samme kjøle settet på mitt gamle creative gf4400 ti (den gamle orginle vifta bråkte som bare fy...) og jeg hadde ingen problem med å løsne verken vifte eller kabler.. "litt" makt er jo lov ;)

 

den orginale vifta var også festa med slike tapper, det var bare å dra løs et par slike plastik dingser som var pressa ned på oversida (og dermed ekspanderte tappende under) og vips, så var den løs.. hehe

 

glimrende kjøling, kjøpte vifta også, bare sånn i tilfelle jeg skal bruke den på et nytt kort. med denne vifta på kan jeg klokke som en tulling og det er ikke antydning til at kjølekomponentene er varme negang, så dette var jo råflott.. hehe :thumbs:

 

bare et problem.. nå synes jeg hardiskene bråker.. hørte dem jo ikke før :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...