Gå til innhold

Begynner den å ta kvelden?

haackon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er nå litt "redd" for at skjermkortet mitt holder på å ta kvelden jeg...

Altå, den har i det siste blitt dårligere og dårligere. Det skjer sånn at skjermen klikker, og at bilder vises oppå hverandre og at bare halvparten av bildene vises, men når jeg scroller ned igjen, så sier det klikk i skjermen og bildene er fiksa. For en stund.

Men jeg har prøvd med en annen PC, men på den funker skjemen helt OK.

Jeg har overklokka kortet litt kraftig, selv om jeg ikke merker en mirakel akkurat....

Men altså, jeg tar vekk overklokkinga og har det vanlig. Da blir kortet vanlig igjen.

Kortet mitt er en nVidia GeForce 2 MX 200, med 32 MB SDRAM...

Jajaja, jeg vet skjermkortet ikke topper lista, men jeg trenger hjelp til å få den "fiksa"...

Hva kan jeg gjøre for at den skal holde seg lengre enn det den kommer til å gjøre idag.

Takker for alle svar og god natt...

Med vennlig hilsen haackon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

du tar ut vchipen fra høyre sterobjelke og fjerner dataen lagret i den lenkede listen med et flash program. Etter dette tar du og sprer litt goop på viftebladene, setter ned 4 skruer rundt kjernen og setter opp volten til 18 på viften.

Gjør du dette riktig bør alt gå bra

ser ikke helt problemet ditt fjern klokkingen så virker skjermkortet uten den virker den ikke. Hva tror du er en ide der.

Endret av Tuba.Titan
Skrevet

jess absolutt ikke noe poeng i å ha det kortet overklokka - 1,5 ekstra fps i q3 gir det i beste fall...

Og klokke bare for å klokke uten at det gir noe nytte er synes jeg rimelig bortkasta, når man snakker om en vanlig maskin i hvertfall...

Skrevet (endret)
Geforce 2mx er ganske klokkbare da..

Men ytelsesøkningen er så liten at det ikke er et poeng enn gang ;)

Tja..det er nå litt å hente. Det kommer jo litt an på hva slags spill du skal spille..

For å si det sånn: Jeg merket nå forskjell i en del spill når jeg klokket mitt gf2mx..feks cs.

Endret av lodott
Skrevet (endret)

sef merker du forskjell i spill som ligger på grensa uten å overklokke og etter over klokking, men du trenger ikke klokke helt ned, bare ta det ned litt, og kanskje få på litt mer kjøling, som f.eks noe på rambrikkene og kanskje en bedre vifte eller en vifte til i toweret...

desuten hender det at performancen detter litt hvis du klokker for mye...

edit: skriveleif

Endret av Spirre
Skrevet

Er jo igrunn mer vits å klokke et eldre skjermkort som sliter enn foreks. 9800xt; det eldre skjermkortet kjører sikkert ikke alt tilfredstillende og klokking kan da gi en viss ytelsesøkning, mens med 9800xt går alt perfekt uansett...

Skrevet

Er jo igrunn mer vits å klokke et eldre skjermkort som sliter enn foreks. 9800xt; det eldre skjermkortet kjører sikkert ikke alt tilfredstillende og klokking kan da gi en viss ytelsesøkning, mens med 9800xt går alt perfekt uansett...

Ok..

Takker for alle svar.

Kortet mitt er klokka fra 160 MHz til 212 MHz (Minnet)

Enginet er klokket fra 170 MHz til 204 MHz.

Så hvor mye må jeg klokke den ned?

Ja, jeg merker at spilla går fortere, men det er ikke allverden.

Det første svaret jeg fikk, ble jeg ganske opptatt av, for den var et svar jeg ble ganske intresert i.

Men altså den var litt dårlig forklart for meg, fordi jeg er En-gutt-som-vil-ha-alt-detaljert....

Hehe, kan du forklare det litt nærmere??

Jeg har alltid sidedøra åpen på PCen min, pluss at jeg av og till setter ved en vifte, så det avkjøler. Ja det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...