Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som har erfaring med Directconnect ?


Anbefalte innlegg

Sitter fremdeles å funderer på hvilken ISP jeg skal velge når det gjelder SDSL.

Min første tanke var kvalito.no , men etter MYE dårlig media omtale samt konkurs greiene dropper jeg dem. Leste her på hardware.no at Directconnect.no har overtatt mye av kundenettverket som kvalito har/hadde.

Er det noen som har erfaringer med Directconnect ?

Er interessert i en stabil HØY hastighet. De kunne f.eks tilby meg 4mbit SDSL

til kroner 1800,- per måned, noe jeg ikke synes er så aller verst.

 

Lurer på en annen ting og: Hvis man skal kunne utnytte 4mbit, må man vell da ha et SDSL modem som klarer denne hastigheten eller ? Noen som kan anbefale meg et bra SDSL modem/router, som takler denne hastigheten ?

 

Mvh

 

z00l

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
direct connect selger ikke 4mbit. Den høyeste hastigheten på sdsl er 2mbit, og det koster 1099kr.

Directconnect.no tilbyr 2mbit som raskeste til private ja. Sendte dem en forspørsel angående raskere hastighet som privat kunde. Fikk da beskjed om at:

De kunne brokoble 2 x 2mbit = 4mbit til kroner 1800 per måned. Måtte likevell da betale 2x etablering som er på 2990x2 = 5980,- .

Uansett: De sier at modem kan jeg skaffe hos min lokale leverandør, så det medfølger med andre ord ikke i noe som helst pakke.

Noen forslag til modem/router?

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Ikke meningen å kapre tråden din z00l, men jeg er også veldig interessert i DC.

Er det noen her som har noe erfaring med dem ?

Og hvilket sdsl modem er å anbefale, og hvor kan det skaffes ?

 

Jeg lurer veldig på og bestille en 2mbit sdsl linje :dribble:

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe Echo 8032/864 fra nextgentel, til 998 i mnd. det er jo mye billige. :thumbup:

Jeg har behov for høy uthastighet, da jeg kjører FTP 24/7. Har satt det absolute minimume til 2mbit begge veier. Forøvrig tilbys ikke nextgentel der jeg bor!

Noen som kan komme med anbefalinger ?

 

Mvh

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Prøver å få litt liv i denne tråden igjen. Fikk liksom ingen gode svar sist.

Det jeg lurer på er:

 

Noen som har erfarig med DirectConnect i forhold til stabilitet/ytelse ?

 

Hvilket SDSL Modem/Router er å anbefale. Helst til en overkommelig pris

 

 

Mvh

 

-z00l-

Lenke til kommentar
z00l Send en mail til ZyXEL, de er relativt store her til lands på SDSl routere. Kanskje de vet.

Ser at ZyXELs [url="http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=&g1=&g2=&g3=&p=23234&l=&lantall="]Prestige 791[/url] støtter kun opp til 2300/2300

ZyXELs [url="http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=&g1=&g2=&g3=&p=23896&l=&lantall="]Prestige 841C[/url] Inntil 18 Mbit downstream og 16 Mbit upstream :w00t:, men ser at dette er et VDSL modem, så om dette kan kjøres på VDSL grensesittet hvet jeg ikke??

PS! Ring Telenor Networks og hør med de om statusen til sentralen du er tilknyttet, for hvilken teknologi som tilgjengelig/utbygd

Har funnet ut at sentralen min er ferdig utbygd med VDSL. Og at kabel lengden erunder 1500m :thumbs:

Deler ADSL linje med en kompis og er ute etter en 2 Mbit SDSL men synes prisene er noe stive. 256 ut suger maks :thumbdown: :thumbdown: Endret av Bofur
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nettopp fått Direct Connect. Kan ikke kommentere ytelse eller stabilitet enda. Men jeg har en kommentar:

 

De har fokus på linjene, ikke på alt det ekstra som for eksempel Telenor har.

 

Så her er det ikke webmail, eller wap lesere for mail. For å få ny adresse ringer eller e-mailer du dem med ønske, og får så mail adresse og passord tilsendt.

 

Det er med andre ord en anderledes leverandør.

Lenke til kommentar
Har nettopp fått Direct Connect. Kan ikke kommentere ytelse eller stabilitet enda. Men jeg har en kommentar:

 

De har fokus på linjene, ikke på alt det ekstra som for eksempel Telenor har.

 

Så her er det ikke webmail, eller wap lesere for mail. For å få ny adresse ringer eller e-mailer du dem med ønske, og får så mail adresse og passord tilsendt.

 

Det er med andre ord en anderledes leverandør.

Har selv Direct Connect AS, 2 mbit SDSL. Har hatt den siden i høst og er STRÅLENDE fornøyd, kjører zyxcl 791 modem.

 

Webmail følger også med, samt fast IP, så fullstendig produkt har DC i høyeste grad, men du må, som sagt, be om å få alt, noe som er litt dumt.

 

Linjen yter ihvertfall 2 meg og vel så det og er dønn stabil, folk laster ned fra meg 24/7

 

Tror ikke det er noen isper som tilbyr fast IP gratis nå som kvalmito er borte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...