Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst internett fungere ikke, får 404 uannsett.


Anbefalte innlegg

Heisann.

Har nå skaffet meg et komplett Wlan sett til den bærbare: med navn D-Link DI514.

Spm er hvordan gjør jeg det?

Har et bilde her:hmmmmm.JPG

Når jeg trykker koble opp skjer det ingen ting, det er to stk...

Men tar den som det står 100% på, da det er nesten 100% basestasjonen min siden det står likvedd...

 

Pappa nevnte noe med og skru av alt og vente på ny ip adresse, ned to do?

Har Telenor Adsl.

Takker så utrolig mye for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Hvis det er en laptop med pcmcia kort prøv å ta det ut og putt det i igjen da får du ny ip+kortet resetter seg. Det ikke alltid det går å koble seg inn på den første påkoblingssiden. Gå på avansert og oppdater. Koble inn derfra. Ip adresse får du ikke før du har ordentlig kontakt med base. Du sier du har 100%. Da har du sannsynligvis kontakt.ø Har du satt på dhcp server i base såfår du ip autmatisk med en gang.

 

Ps det er ikke alle kortprodusenter og baser som går sammen. Har du samme merke?

 

Håper det kan hjelpe deg litt, erikke ekspert på trådløst selv, men deler den lille kunnskap en har

Lenke til kommentar

Hei igjen

 

Du behøver ikke å bruke programmet som følger med når du bruker ruter. Du går inn med høyre musetast på ikonet til internett explorer>egenskaper>tilkoblinger>hukk av på slå aldri et nr>gå inn på lan innst>hukk av identifiser instillinger aut>ok>ok

 

Husk også at du må ha med @online.no i brukernavnet i oppsettet i ruteren

Lenke til kommentar

I og med at jeg har satt opp trådløst nettverk hjemme, om enn med et annet D-Link produkt, så skal jeg se om jeg kan hjelpe. Jeg har DI-624 (router, switch, accesspunkt), DWL-G650 (bærbar), og DWL-G520+ (stasjonær). Har Tele2, og ikke Telenor ADSL. Regner med at du har DWL-610/650 i den bærbare eller USB

 

I utgangspunktet er manualene til D-Link greie å følge, så les nøye og vær nøyaktig.

 

I og med at du får opp tilgjengelig trådløse nettverk, er trolig routeren oppe og går, men jeg tar hele beskrivelsen av hvordan jeg satt mitt opp, så har du mulighet til å sjekke om du gjorde noe galt.

 

Før du prøver å koble opp den bærbare (WLAN), bør du sikre deg at Routeren er rett satt opp. Koble først kabelen fra ADSL-modemet i WAN-porten på Routeren. Koble deretter bærbar eller stasjonær opp mot en av LAN-portene på routeren. Sjekk at alternativer for internett i IE er slå aldri et nummer. Åpne IE, og skriv inn adressen 192.168.0.1, så skal du få opp administrasjonsgrensesnittet. Det er best å bruke wizarden. Bare å følge denne, og huske at Telenor bruker PPPoE, og at du må fjerne all PPPoE programvare på PC-er som skal brukes til oppkobling via D-Link routeren.

 

For den trådløse delen av wizarden anbefaler jeg at du ikke velger kryptering i første omgang. Bedre å slå på kryptering når alt virker. Velg gjerne en annen kanal enn 6 (standard). Nå er Wizarden ferdig på routeren. Sjekk så om du kommer på internett med maskina koblet opp med kabel. D-Link setter WLAN automatisk til DHCP, så du må huske at det skal være satt opp slik i nettverkstilkoblinger (se manual).

 

På den bærbare (regner med at du har installert drivere). Koble vekk muligheten til å bruke Windows for å konfigure instillinger for trådløse nettverk, start opp D-Link sitt program, konfigurer kortet på den bærbare, ssid + channel, slå av (disable) wep. Når du er ferdig, sjekk Link Info. Har du kontakt der, prøv å koble deg opp mot administrasjonsgrensesnittet på DI-514 (192.168.0.1). Funker dette, så har du kontakt med router. Nå skal du komme deg på internett. Klarer du det ikke, er feilen enten i oppsettet av Wan i router, eller at det finnes igjen programvare for PPPoE oppkobling i PC-en

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Den over der skjønnte jeg ikke noe av, men har prøvd enda mere nå.

Den kobler joh til og sånnt ,men får 404. uannsett :/

Flere bilder her:offf.JPG

ojaa.JPG

dlink.JPG

 

Flere tips :) ?

 

Edit:

Takk for meget bra svar over her :)

Skal teste det ut når Beck er ferdig ;)

 

En ting til, fungere det og bruke den stasjonære pcen og plugge i en nettværks kabel og bruke trådløst internett samtidig?

Altså begge på nett?

Bruker jeg bare det du sa over her da?

Ops vet jeg spør mye her nå men :blush:

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Hmm, takk for svar :)

Skal prøve det du sa nå, men tenkte det var noen ekstra problemer..trodde man var nødt til og brukte det programmet som følger med Telenor Adsl..men men..

Det programet til telenor er noe skikelig drit, og det står klart beskrevet i papirene som følger med ADSL fra telenor om at cden IKKE SKAL BRUKES MED WINDOWS XP.

 

Har du husket at det IKKE må vere krys i boksen for at windows skal konfiguere innstilingene for trådløst netverk?

Uten%20navn.JPG

Jeg har D-link DWL-G520+ kort for stasjonær pc, ASUS SpaceLink WL-500g router og telenor adsl. Det funker helt bra. Har du driveren som fulgte med på cden eller har du lastet ned nyeste versjon?

 

En ting til, fungere det og bruke den stasjonære pcen og plugge i en nettværks kabel og bruke trådløst internett samtidig?

Altså begge på nett?

Bruker jeg bare det du sa over her da?

Ops vet jeg spør mye her nå men

Vitsen med router er at flere pcer skal kunne bruke internetten samtidigt, så det bør gå helt fint. Får du 404 på den sasjonære pcen og, eller er det bare på den du skal ha trådløs forbindelse med som får det?

Endret av Selle
Lenke til kommentar

Ikke noe problem å koble den stasjonære i samtidig. Koble den i Lan 1 porten på DI-514 ruteren.

 

Skjermbildet ditt indikerer at du har kontakt med ruteren (DI-514), i og med at du får IP-adresse. Etter det jeg kan se er IP-adressa, nettverksmaske og standard Gateway korrekt.

 

Feilen er derfor trolig i et av to steder. Wan er ikke satt opp rett eller at du har en feil i oppsettet av alternativer for internett. Sjekk om det lyser i WAN-led på framsida av ruteren. Lyser det ikke er feilen en eller annen plass mellom ruter og ADSL modem. Ellers ser jeg uoverenstemmelse mellom SSID (nettverksnavnet) i de 2 skjembildene. Nettverksnavnet på routeren og kortet i den bærbare PC-en skal være likt, så det er et eller annet som ikke stemmer her.

 

Prøv å sette http://192.168.0.1/ i adressefeltet i Explorer. Da skal du få opp et skjermbilde (boks), med Connect to 192.168.0.1. Admin i brukernavn, passord blankt eller passord som ble angitt første gang ruteren ble satt opp. Du skal nå får opp et bilde der det står D-Link øverst til venstre, og Wizard, Wireless, Wan, etc i menyen til venstre. Klikk på Wan, sjekk at det er krysset av for PPPoE, Dynamic PPPoE, at username er fylt ut med [email protected] og passord. Sjekk også under Wireless at du har samme SSID som på den bærbare.

 

Ser ellers at D-Link opplyser om en feil i DHCP-klienten for WAN på DI-514. Kan være det som er problemet. Firmware for å rette dette finner du her

 

Er det noe mer - spør. Men min erfaring er at følger man manualen (quick install), går det som oftest bra.

 

Edit: Såg ikke at Selle alt har svart på 2 av forholda.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Takk takk for svar :D

Ser ellers at D-Link opplyser om en feil i DHCP-klienten for WAN på DI-514. Kan være det som er problemet. Firmware for å rette dette finner du her

Ops det er den jeg har, men det order seg sikkert.

 

Prøv å sette http://192.168.0.1/ i adressefeltet i Explorer.

Har jeg gjort 10 ganger nå omtrent, lagd flere navn kanskje derfor...

Tenker jeg tar en Format:C i morgen jeg ;)

 

Skal sjekke de lysene og det i morgen.

 

Selle: Åjå, hvilket program/Oppsett skal jeg bruke da?

Ringte nemling Telenor for og spørreo om jeg kunne slippe det, da sa de nei:/

 

Å det var fint at det gikk med begge pc'en samtidig.

Så utrolig mye feil imformasjon man får i butikkene, da sa nemlig nei:/.

Visst jeg skal ha internett på den. gjør jeg det "vanlige" da?

 

Takk takk :)

Lenke til kommentar

Du skal ikke trenge å gjøre noe format c: for WLAN sin skyld. Oppsetta på DI-514 lagres bare i selve routeren. Men det finnes en reset button på baksida av DI-514 som setter tilbake routeren til fabrikkinstillinger. Det er ofte en løsning når alt går galt. Du kan da sette opp alt på nytt. Problemet er tydeligvis i routeren, og ikke i kortet/driver på den bærbare PC-en. Ville være OK om du forteller hvilket kort du har ( i den bærbare).

 

Når det gjelder det du spurte Selle om. Når du kobler en router på ADSL modemet må du ikke bruke noen program fra ADSL leverandør. Det er nemlig oppsettet av routeren som styrer tilkoblinga, og ikke den enkelte PC. Så glem hva de på Telenor forteller deg.

 

Min anbefaling er at du resetter routeren, og følger D-Link sin Quick Installation Guide (QIG) helt nøyaktig. Få hjelp dersom du har problemer med spåket, eller spør her. Du bør gjøre oppsettet med en PC (bærbar eller stasjonær. regner med at du også har kontakt for kabel i den bærbare) koblet opp med kabel i Lanport 1, se pkt C side 2 i QIG. På side 6 i QIG, velg PPPoE.

 

Du trenger ikke å avinstallere driver på bærbar PC - den skal finne mulige nettverk av seg sjøl.

 

På den stasjonære PC-en har du flere valg. Du kan koble opp på routeren med kabel (vanlig ethernet/TP), eller trådløst kort i den stasjonære. Det har jeg, ønsket ikke flere kabler. Ellers bør du avinstaller/slette eventuelle PPPoE tilkoblinger til Telenor under Nettverkstilkoblinger. Men ikke slett lokal tilkobling.

Lenke til kommentar

Nå funker det :D

Det var telenor softwaren som var igjen, tabbe fra meg! :blush:

Nå går begge pc'ene på nett samtidig også.

Trodde man trengte en switch jeg, men er knall hvertfall :)

 

Edit: Tror jeg skal innstalere enn "netlimiter", funker vel bedere da...

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...