Gå til innhold

Test av Apple iPod


Anbefalte innlegg

Vil dele denne testen av iPod med dere (Nynorsk).

(Er ei skoleoppgave, skal leveres inn)

 

 

 

TEST: Apple iPod

 

Apples nye iPod er tidenes må ha-dings. Den er veldig liten,

den rommar enormt mykje musikk og er stort sett ein drøym å bruka!

 

+ Rått design

+ God brukervennligheit

+ God lagringskapasitet (15, 20 eller 40 GB)

 

- Litt kort batteritid

- Litt kort batterilevetid

- Må ha spesialkabler

 

Apples iPod versjon 3 ser nesten for bra ut til å væra sann. Som artisten Moby uttrykte det då han såg ein iPod versjon 1 for første gang: ”Uansett kven som har designa denne greia, så fortener vedkommande meir lønn!”

 

Denne lille greia veier bare 158 gram og er 1,6 cm tjukk! Dette gjør den til det perfekte reisefølgjet. Tenk å reise rundt på tur med 10.000 sanger i lomma (40 GB).

 

Funksjoner

Å spille musikk er langt ifra den einaste funksjonen som er innebygd i denne spelaren. Du kan blant anna bruke den til ein portabel harddisk. Grensesnittet er Firwire/USB2.0 så overføringa går nok raskt nok for dei fleste. Det er også 3 innebygde spill (4 med MusicQuiz som du får viss du oppdaterer softwaren til v.2.1). Men eg regner då med at du ikkje kjøper ein iPod for å spille på den, spilla er nemlig ikkje av ypperste klasse.

 

Det er også muligheit for lagring av tekstdokumenter (.txt) som kan vises på den

2.3 tommers store LCD skjermen. I tillegg til alle disse godene kan du overføre kalender og kontakt informasjon fra Outlook.

 

Både Mac og PC

Eg testet 20GB-versjonen, som i Norge koster på 3790 kroner. I tillegg finnes det ein 15 GB-versjon til 2890 kroner. ”Kongen av Haugen” med sjuke 40 GB koster enorme 4790 kroner.

 

Den har altså nok plass til å spille musikk døgnkontinuerlig i 3 uker utan å spille same låten to gangar - eller ein ny song pr. dag i 20 år. Det burde holde, sjølv for folk som har stua stabla med CD plater.

 

Men det er designet som er hovudpunktet her. Du føler deg som ein konge når du går rundt på byen mens du tvihelder på den lille dinglebomsen. Den virker mye mindre enn den forrige modellen (v.2) som hadde spisse kantar i motsetning til denne med flotte runde kanten. 50 gram merkes når du går rundt om kring med den i jakkelomma.

 

Den beste nyheita med denne versjonen er at den også kan brukast på PC. I tillegg så har det velkjente programmet iTunes nå også kommet for Windows. Det medfølgende MusicMatch Jukebox vil eg ikkje anbefale. iTunes er mykje betre.

 

Tilkoblingsmuligheter

Det var litt dårlige løysningar når det kommer til tilkopling. Du kan ikkje bruka noko standard kablar her. Her må de kjøpast spesialkablar om du vil bruke USB2.0 men det er altså Firewire som er tingen her, då blir den altså lada mens du har den tilkopla. Så viss du har USB2.0 og ikkje Firwire så vil eg rett og slett anbefala deg å kjøpa eit Firewire kort framfor å kjøpa denne spesialkabelen, det er altså Firewire som er tingen her.

 

Skift hodetelefoner

De medfølgende proppane er ikkje noko tess. Dei er mykje betre enn dei proppane som pleier å følgje med bærbart men likevel: Kjøp noko betre! Den fortener det! Dei medfølgjande proppane får ikkje utnytta iPodens lyd skikkelig så eg vil anbefala Koss PortaPro for å få den ultimate lydopplevinga.

 

Mange seier at fjernkontrollen ikkje er noko å skryte av. Eg synes den er veldig kul eg. Den virkar ganske solid også. Feste er derimot ikkje noko å skryte av. Den funker ellers ganske greit.

 

Det nye formatet: AAC

iPod versjon 3 støtter i tillegg til .wav og .mp3 også Apples sitt eget AAC-format, som lover både betre lyd og størrelse. Det med lyden er heilt klart eit tilfelle. Eg importerte ein lydmessig krevande song (Bryan Adams "Heaven") til iTunes i tre formater: WAV, MP3 128 bit og AAC 128 bit. AAC var heilt klart av ein heilt annen klasse.

 

Bruk låsen!

På ein liten gåtur begynte musikken å hoppe stygt. Eg trodde først at eg hadde med ein dårlig fungerande antiskipsmekanisme å gjøre, men det viste seg altså at skjortekanten bare kom borti knappane (det er jo touchknapper). Under avspilling i farta bør man derfor ha på låsemekanismen. Med den nye utgåva er det betydelig lettare å komme borti tastane.

 

For å kunne gå ned i størrelse og vekt har dessverre Apple måtta redusere batterilevetida fra 10 til 8 timer på 1 opplading. Det er i snauaste laget, den lange potensielle spilletida tatt i betraktning. MiniDisc-spillerne varer ti gonger lenger på tur, sjølv om du vel å merke må ha med deg noen hundre diskar for å få samme spilletid.

 

Kort batterilevetid

Det har gått rykter om at batteriet i versjon 1 og 2 har dødd etter 18 månader. Det er endå ikkje bevist om det er samme problemet med versjon 3, den har nemleg ikkje vært på markedet i 18 månader endå. Tror ikkje dette skal være eit stort problem eigentlig. Det kommer snart muligheit for å levere inn iPoden for batteriskiftet. Det skal også gå an å gjøre det sjølv. Men alt er ganske tett i iPoden så eg ville ikkje tatt sjansen på det.

 

Konklusjon

Er du villig til å bruke fra 2890 kroner (10GB) til 4790 kroner (40GB) på ein MP3 spillar så er iPod den rette for deg. Den har som sagt ein overlegen lydkvalitet i tillegg til de andre funksjonane. Men har du Windows så er det beste å laste ned iTunes (som nå har kommet for PC). Det er mye enklare å handtere i forhold til det medfølgende

Tullet (MusicMatch Jukebox). Du får akkurat samme funksjoner på alle versjonane men eg minner på at med 20 og 40 GB-versjonene medfølgjer

Dokkingstasjon, fjernkontroll og bæreveske.

 

Eg gir dette produktet 9 av 10 mulige poeng (Anbefalt!)

 

##Topic endret bittelitt av moderator ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...