Gå til innhold

FPS dropp i CounterStrike

WoRtH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her var det imponerende mye løgn og bedrageri.

Hadde du prøvd å sjekke www.steampowered.com, som faktisk leverer spillet du har problemer med, ville du nok hatt større lykke enn her...

Ser en har prøvd å gi deg et eksempel på en .cfg, men også den har lite for seg, da den utelater det du virkelig trenger (og det faktum at den inneholder en del forkastelige parametere).

http://steampowered.com/forums/showthread....&threadid=40325

Dette er en post satt som "Sticky" av Valve-medarbeidere, så her finner du de løsningene som er for angitte problem.

Om du mangler innsikt i bruk av en .cfg, anbefaler jeg på det varmeste å laste ned dette geniale verktøyet, som ikke bare forklarer en hver nødvendig kommando, men også hjelper deg tweake din net config for CS.

HLtoolz

EDIT: Gah, denne Leif hjemsøker meg

EDIT2: HLtoolz inneholder forøvrig hjelpen du trenger for å løse ATI-problemet ditt også.

Endret av dr_down
Skrevet
Hvis du spiller mye CS burde du vite bedre enn å kjøpe ATi

--------

Hvis du ser i manualen til Half-life så er systemkrav følgende (anbefalt): Pentium 400 MHz, 16 MB skjermkort, 128 MB minne. Dette er satt litt på spissen men håper du skjønner tankegangen min....

--------

(dette er sagt mange ganger det....) Half-life søtter simpelten ikke mer en 100fps så alle de som skriver developer 1 lurer bare seg selv.

Nok en ignorant uttaler seg om noe han åpenbart ikke har innsikt i.

ATI-skjermkort og CS har ikke under noen omstendighet hatt problemer med hverandre. Derimot har ATI-drivere og CS hatt et problem.

--------

Anbefalt systemkrav som du viser til er for det første for HL, ikke CS. Etter all sannsynlighet er det uansett snakk om en eldre manual, som uansett ikke har noe med dagens CS å gjøre. Har selv en, etter alt å dømme, enda eldre HL-manual og jeg siterer anbefalte systemkrav den gang; Pentium 166+, 32 MB RAM, 3S accelerator card (OpenGL og Dircet 3D.

HL-motoren ble aldri oppdatert for HL, men det har den blitt for CS.

---------

Nok en myte. HL-motoren har ingen problemer med å støtte mer enn 100 FPS, når developer er satt til 1.

Men siden du siterer "Merlin", kan det nevnes at hans "løsning" på "FPS-fall problemet" er tullete.. Høyere topp FPS har lite for seg når det er minimum FPSen som er problemet.

Derimot, ønsker du å se at du kommer opp i 300FPS ved å sette oppløsning lavere enn 1600x1200 fungerer det fint å skrive developer 1 (i sin tid også løsning for å få konsollen tilbake, om man skulle mangle den). Har man ikke noe problem med at FPS sperrer på 100 (noe som ikke reduserer flyten i spillet) er det ikke å anbefale å ha dev 1 da dette også kjører en del andre prosesser i bakgrunnen som igjen gir marginalt lavere FPS.

Skrevet (endret)

hei.

E har samme problem i cs 1.6 :mad:

gammel pc: Amd t-bird 1.2

Geforce2 mx400 64mb <----- funka helt bra 100fps heile tia

nåkka rart 512 sdram

Ny pc: Intel p4 2.4

Connect 3d 9800pro 128mb <----- Funka som drit masse fps drop

Twinmos 512 2700

Har prøvd mange drivere, overklokka skjermkort samt cpu og ram bei ikke beire!

Med andre ord Ati drit når da kommer te cs

mitt neste skjermkort vil bli nvidia :thumbs:

Endret av Intel
Skrevet
Ehm bigg, det meste av komandoene der er "hacking" altså ulovlig. Feks smokepufs skal stå på standart.

Du tar nok litt feil der.

Skrevet (endret)
Ehm bigg, det meste av komandoene der er "hacking" altså ulovlig. Feks smokepufs skal stå på standart.

Du tar nok litt feil der.

Så det er derfor en av norges best sa til meg her om dagen at jeg burde tweake configen min enda mer ja :roll: Hvis det der er hacking, så heter jeg Bjarne..

Endret av ahpadt
Skrevet

Heh, her må jeg si du pirret min nysgjerrighet "ahpadt".

Denne du omtaler som "en av norges best" har sannsynligvis et nick du kan referere til.

Som sagt er det nysgjerrigheten min som driver meg, ikke relevansen...

Skrevet (endret)
nå drar jeg 150 fps stabilt med gigabyte 9600 pro, klarer vel å dra opp mot 250 eller 300...

Hvordan CPU og minne benytter man?

EDIT: Nei, jeg velger ikke å lese signaturen før jeg spør om slikt...

Endret av dr_down
Skrevet (endret)
jeg kjørte, AMD duron 1.2ghz, og 640sdram og GeForce 4mx 420 = 100FPS

Da jeg bytta korte med ett SAPPHIRE 9600xt så lå jeg i 30fps..

Alle disse innleggene er helt ubrukelige om man ikke spesifiserer om man spilte 1.6 med det gamle systemet, eller oppdateringen av skjermkort skjedde da man byttet til 1.6...

Jeg har allerede skrevet et innlegg med linker til hvordan man fikser dette problemet, og kan ikke få sagt nok ganger at problemet ikke er relatert til ditt 9600xt kort...

CPUen din er uansett ikke spesielt god hva 1.6 angår. Ikke om du kjører med default .cfg, noe jeg tør vedde en annens gode navn og rykte på, at du har.

EDIT: Og nei, du kan ikke under noen omstendighet ha hatt stabile 100FPS med det forhenværende systemet ditt i 1.6, men mindre du har configurert .cfg'en din til å redusere kvaliteten kraftig.

EDIT2: Og jeg understreker kraftig.

Endret av dr_down
Skrevet (endret)
jeg spillte 1.6 ja. men uansett så bytta jeg inn Radeon 9600xt korte mot et ti4800 kr + att jeg fikk til bake 900 spenn, ER ****** MEG FORNØY :D

Hvilken forhandler benyttet du, eller foregikk dette "second hand"?

EDIT: Norsk, hva er det?

Endret av dr_down
Skrevet

dr_down, du har riktig når det gjelder Ati drivere og cs.

Men! grafikken til ati i cs er "flytende" altså modellene er vanskeligere å se med ati kort. (Ja jeg har snakket med en del profilerte spillere som du trolig ikke kjenner). Men alt i alt så er Ati et gamer kort, men om man bare spiller cs så er GF bedre når det gjelder grafikk.

Skrevet
(Ja jeg har snakket med en del profilerte spillere som du trolig ikke kjenner).

Om dette er profilerte spillere, er det ingen grunn til at jeg ikke skulle kjenne til de...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...