Gå til innhold

R420 Gladnyhet..

ASCIWhite

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gledelig nyhet det her, men først må ATI selge de resterende eksemplarene av R9800XT før de kan slippe R420 løs til butikkhyllene Ser ut som om det blir April/Mai ;)

Skrevet

18 - 24 mars tror jeg...... Vanligvis måtte vi vel ha venta helt til mai før kortet kom i butikken, men man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt o.s.v men KANSKJE (Wohooooooo)

Skrevet
da vet jeg hvem som skal bytte ut sitt Radeon 9800 Pro 256mb kort :D

Det hadde jeg aldri i livet gjort! :scared: med mindre du får solgt det for 1500 kroner eller er en pappagutt som får alt det nyeste hele tiden.

Skrevet

Ohhhh yes, jeg har et R9700PRO (Første generasjon) aom jeg har hatt en stund, nå har jeg kjøpt meg prOn Shuttle m Intel 3.2Ghz (min første Intel maskin siden jeg hadde P200PRO) og med det nye skjermkortet så blir det superbra......

*Glede seg* :thumbs:

Skrevet

Det blir aldri å komme så tidlig ut som dere tror,årsaken er det at ATI selger i bøtter og spann for tiden, og da lansere R 420 for tidlig vil drepe dette salget.

Tror neppe vi ser brikken før etter NV 40 og kansje tidlig på sommeren i butikkene.

Skrevet

vel..nytt og nytt.

har aldri vært planlagt og vise kortet før Cebit messen i mars..

noe man viste fra før,men at kortet er klart nå er jo ok..

Skrevet

regner faktisk med at jeg får solgt det for 1500-2000 kr. det koster jo tross alt over 3500 kr nå.

Det er ikke snakk om å like å ha det nyeste og beste hele tiden, men om jeg får solgt det kortet til den ønskede summen, og har noen lapper ekstra, så selvfølgelig bytter jeg det ut.

Skrevet
Ifølge denne linken kan vi glede oss..... Kortet kommer mye mulig ut i butikkene rett etter CeBit messen ;)

I følge Dave Baumann på B3D er det kun et avsnitt i den artikkelen som er riktig....

En annen påstod at det var 2 avsnitt som var riktige...

Og begge er personer som har ganske god peiling på hva de snakker om...

Men man vet jo aldri...

Men når det gjelder når kortene kommer til butikkene tror jeg det kan lønne seg å ha litt kaldt vann i årene... Nvidia kommer nok til å annonsere NV40 på CeBit, men ATI vil nok vente litt...

De ligger så godt an slik det er at de kan vente å se hva NV40 kommer til å prestere, samt benytte seg av at nok ganske mange hardware sider kommer til å ha en setning med "kortet er bra, men med ATIs nye kort rett rundt hjørnet kan det nok lønne seg å vente" slik Nvidia opplevde når ATI leverte R300....

Skrevet
Skjønner fortsatt ikke hvorfor du vil bytte ut dit 9800 pro til fordel for R420 :dontgetit:

Bedre ytelse og bedre AA, AF kvalitet? Doom3 og HL2 vil neppe være langt unna når R420 kommer i butikkene. ;)

Jeg håper ATi denne gangen har klart å komme med z uavhengig AF.

Skrevet
Skjønner fortsatt ikke hvorfor du vil bytte ut dit 9800 pro til fordel for R420  :dontgetit:

Bedre ytelse og bedre AA, AF kvalitet? Doom3 og HL2 vil neppe være langt unna når R420 kommer i butikkene. ;)

Jeg håper ATi denne gangen har klart å komme med z uavhengig AF.

Ja men å bruke 4000 kroner på et skjermkort når han har et kort som vil vare i minst to år til, er uforståelig for meg :roll:

Skrevet

Det er vel ikke uforståelig at enkelte er mer kresne enn andre? R9800Pro vil holde i 2 år til hvis man syns lav oppløsning uten AA og AF er akseptabelt.

Skrevet
Det er vel ikke uforståelig at enkelte er mer kresne enn andre? R9800Pro vil holde i 2 år til hvis man syns lav oppløsning uten AA og AF er akseptabelt.

Dummeste jeg har hørt :p begrunn. Når det gjelder AA og AF kvaliteten til Radeon 9800 Pro så vil nok den holde en god stund til ja, samt oppløsningen.

Skrevet
Dummeste jeg har hørt  :p begrunn.

I de HL2 testene Valve har kommet med drar R9800Pro ~60FPS i 1024x768 uten AA og AF. Hvor bra tror du det kortet vil dra de mest krevende spillene om 2 år med AA og AF? Det er spill allerede i dag som ikke går bra med høy oppløsning og AA+AF på R9800Pro som f.eks X2 og Deus Ex2.

Når det gjelder AA og AF kvaliteten til Radeon 9800 Pro så vil nok den holde en god stund til ja, samt oppløsningen.

For deg kanskje.. igjen folk er forskjellig. Spesielt er det en del å hente når det gjelder AF kvaliteten til ATi. R(V)3xx går ned til 2xAF på teksturer som er i visse vinkler.

http://www.skenegroup.net/tertsi/aniso/opengl/aniso6.html

Skrevet
Dummeste jeg har hørt  :p begrunn.

I de HL2 testene Valve har kommet med drar R9800Pro ~60FPS i 1024x768 uten AA og AF. Hvor bra tror du det kortet vil dra de mest krevende spillene om 2 år med AA og AF? Det er spill allerede i dag som ikke går bra med høy oppløsning og AA+AF på R9800Pro som f.eks X2 og Deus Ex2.

Men så må det jo sies at disse testene skal tas med en klype salt da de ikke representerer den endelige utgaven av Half Life 2. Eller hva?. Tro hva du vil men jeg mener at R9800 Pro holder i 2 år til, enkelt og greit.

Skrevet

er vel ingen som sier nei til R420..

og betale ca 5000.- er jo kansje ikke vært pengene,men høsten/vinteren

er jo prisene fine(2000.-3000.-)

blir sikker minst dobbel ytelse i doom 3 og hl 2,og da vil vel mange ha

seg nytt kort..

mins 2 år,det er langt tid.selv får et bra grafikkort.

jeg sier max 1 år,skal man ha bra ytelse hele tiden bør man bytte kort.

hvem vil gå ned på oppløsing og spille med medium detalj(ikke jeg

iallefall) :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...