Gå til innhold

Hvor mye strøm bruker komponentene mine?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter for tiden med en typisk PSU fra et chieftech dragon kabinett, og lurer på om jeg trenger ny. Etter jeg oppdaterte pc`n så har jeg opplevd at den restarter seg noenganger under spilling.

Hardwaren:

 

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz

Socket A 333MHz bus, 512KB Barton

 

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

nForce2 Ultra400/MCP-T,Dual LAN,Firewire

 

2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Igloo Silent Breeze 462 II XP3000+

 

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM

Special Edition 8MB cache WD1200PB

 

Sunbeam reobus

 

Lepont aluminiumskabinett med 5 kabinettvifter

 

En gammel sony cdbrenner 12x speed ( :roll: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke så mye på PC'en din som du hadde beskrevet... Men jeg lurer litt på hvilket skjermkort du har. Du bør skjekke temperaturen på CPU. Jeg har en mistanke om at kjøleribben din ikke står skikkelig på, eller mangler du goop på cpu/kjøleribben???

 

Du skal ja stor nok PSU til det du har beskrevet da de fleste chieftech PSU'ene er på 360watt.

 

Har du vifter i kabinettet ditt?? er det for varmt? ;)

Lenke til kommentar
,23/02/2004 : 16:45] Du har ikke så mye på PC'en din som du hadde beskrevet... Men jeg lurer litt på hvilket skjermkort du har. Du bør skjekke temperaturen på CPU. Jeg har en mistanke om at kjøleribben din ikke står skikkelig på, eller mangler du goop på cpu/kjøleribben???

 

Du skal ja stor nok PSU til det du har beskrevet da de fleste chieftech PSU'ene er på 360watt.

 

Har du vifter i kabinettet ditt?? er det for varmt? ;)

Jeg har et geforce 3 kort

cpu tempen ligger på 54 grader ved startupp, og ja det er goop på den (selv om det er den som fulgte med)

Å forresten så har jeg 5 kabinettvifter (som det står i det jeg skrev) 2 blåser inn og 3 blåser ut

 

Desverre så har jeg ingen jeg kan låne pcu`n til

Endret av Gangrel
Lenke til kommentar
,23/02/2004 : 16:45] Du har ikke så mye på PC'en din som du hadde beskrevet... Men jeg lurer litt på hvilket skjermkort du har. Du bør skjekke temperaturen på CPU. Jeg har en mistanke om at kjøleribben din ikke står skikkelig på, eller mangler du goop på cpu/kjøleribben???

 

Du skal ja stor nok PSU til det du har beskrevet da de fleste chieftech PSU'ene er på 360watt.

 

Har du vifter i kabinettet ditt?? er det for varmt? ;)

Jeg har et geforce 3 kort

cpu tempen ligger på 54 grader ved startupp, og ja det er goop på den (selv om det er den som fulgte med)

Å forresten så har jeg 5 kabinettvifter (som det står i det jeg skrev) 2 blåser inn og 3 blåser ut

 

Desverre så har jeg ingen jeg kan låne pcu`n til

AU... Så varmt ved statopp... Sjekk om CPU-kjøleren står skikkelig på CPU. Bare vri på kjøleribben litt så pleier det og komme seg. Kan være at det er litt skeivt press på CPU, og da får du dårlig kontakt... :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...