Gå til innhold

PCUtstyr.no - treg levering.. Samsung 193T


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurte på om det er noen andre her som har bestillt en Samsung LCD 193T (sort) i det siste - og evt. hvor lang leverings tid var det.

 

Jeg bestillte nemlig en "Samsung 19" LCD Syncmaster 193T TCO" hos www.pcustyr.no 2004-01-10 - men de har enda ikke greid å levere.

 

Jeg har vært i kontakt med de, og de forteller at det er Samsung som har leveranse problemer. Men jeg begynner nå å lure på om dette faktisk er tilfellet.

 

Er det noen der ute som har bestillt tilsvarene, hvor evt. nett butikken ikke hadde den på lager - og hvor lang tid tok det da.

 

Veldig interessert i å høre hva andre her har av erfaring, evt. om det er noen som kjenner til at Samsung faktisk har leveranse problemer.

 

-PA-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg bestilte for en stund siden, direkte fra leverandør... Den 26.des 03 og jeg fikk skjermen min først for 2 uker siden.

 

Tar jeg ikke helt feil, er markedet nærmest støvsuget for skjermer, og fabrikkene leverer forløpende så fort de klarer..

 

Så det kan faktiskt være riktig det pcutstyr serverer deg...

 

Minnes at det også var en artikkel på Hw.no som tok for seg dette problemet, men det har jeg ikke tid til å finne frem nå

Lenke til kommentar

Ja, jeg har nå sett litt rundt på de andre nett butikkene. Og det ser ut til at det er felles for de alle at det er ingen som har 19" samsung lcd på lager, eller kan si noe om (med sikkerhet) når de får den inn. Hmm.. Utrolig at det kan være så vanskelig å få en leveranse dato fra leverandøren da.

 

-PA-

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så utrolig da? Etterspørselen er ekstremt stor etter slike skjermer, og fabrikkene klarer ikke å produsere nok til å dekke etterspørselen. De sender nok ut i "rett" rekkefølge, slik at de som ha bestilt først får først, men de kan jo selvsagt ikke garantere når de blir sendt.

Lenke til kommentar

Når fabrikken produserer for harde livet, og ordrene strømmer inn. Så er det jo kjekt om de har en logistikk ansvarlig som kan se på 'flow' av inn/ut. Hvis du vet at du har 300 ordre inn, og du produserer 100 om dagen, så vet de da at om 3 dager så har du dekket disse ordrene. Og så blir det jo FIFO prinsippet som du nevner. Derfor skulle det være ganske greit å kune anslå en fornuftig leverings dato hvis man bare har litt kontroll på logistikken og ser hva som ligger i pipeline.

 

Derfor syntes jeg det er litt rart/utrolig at de ikke har kontroll nok på logistikken til å kunne angi en mer nøyaktig leveranse.

 

PS! Dette blir jo da ikke nettbutikken, men deres grossist/leverandører som må kunne greie å finne ut av dette.

 

-PA-

Lenke til kommentar

Oppfølging:

 

PCUtstyr har enda ikke greid å skaffe en 193T(black) siden 10/1-04.

I tillegg på bestillingen lå det ett skjerm kort - men her har jeg utrykkelig spesifisert at det skal være samlet levering.

 

Nå 3/3-04 har de altså greid å sende skjerm kortet, men fortsatt ikke noe skjerm.

Arrrg.. Dette er absolutt ikke imponerende.

Jeg har jo overhode ikke bruk for dette skjermkortet uten skjerm.

 

Noen som opplever det samme med denne leverandøren ?

 

-PA-

Lenke til kommentar

Nå har jeg saumfart betingelser og beskrivelser på web sidene til pcutstyr.no.

Og der står det altså:

 

Alle ordre splittes automatisk etter ti dager, eller før om ikke alle varer kan leveres innen ti dager. Dette for at du skal få dine tilgjengelige varer så raskt som mulig.

 

Huff... Dette var en funksjonalitet de burde highlighte mer. Kanskje ikke så mange som tenker over dette når de først har sagt seg enig i samlet levering.

 

Da er det vel bare å sette seg ned å vente videre på skjermen.

 

-PA-

Endret av per_aspelini
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...