Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg får ikke til å endre fargen i linken i menyen på en simpel greie jeg laga idag. Her er den:

 

 

<html>

<body link="#FFD39B" alink="#CD6600" vlink="#FFD39B">

 

<title>Ingenting</title>

 

 

<table allign="left" width="8%"border="1" cellspacing="0" cellpadding="1" bgcolor="#4D4D4D">

 

<tr>

<td><font face="verdana" size="2" color="#000000"><b>:: Meny</b></td></font>

</tr>

<tr>

<td><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">::</font><font face="verdana" size="2">Om meg</td></font>

</tr>

<tr>

<td><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">::</font><font face="verdana" size="2">Linker</td></font>

</tr>

</table>

 

</body>

</html>

  • Det er der det er merket rødt jeg ikke får til å endre. Kan noen si hva det må være?

Endret av wmdatafan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for det første så har du i eksempelet ditt ingen linker. Linker har formatet <a href="index.htm">Index</a>.

 

I eksempelet ditt er det kun formatert tekst og siden du har satt teksten til å være hvit, er det det du får ;) Prøv å lage noen linker så kommer nok fargen din....

 

EDIT: Skrivefeil

Endret av DexterBlasted
Lenke til kommentar

Hehe, hmm ja, det var jo rart, there is no links!

 

Men ok, når jeg ser koden din, får jeg automatisk rykninger i indre limbic delen av hjernen :lol:

 

Har du vurdert å ikke bruke table til layout? Vurdert å bruke CSS? Dette er ting som er veldig kjekt å lære. Nå vet jeg ikke hvordan siden din ser ut, men hvis du skal ha en meny, synes jeg det beste er å bruke UL LI elementene.

 

Artikkler om CSS osv, finner du her: LINK

 

Eksempeler på en meny som bruker UL LI:

Eksempel 1

Eksempel 2

Eksempel 3

 

Bruk av FONT elementet i HTML koden er egentlig unødvendig og lite fremtidsrettet, dette kan CSS gjøre for deg. Skal du absolutt ha tekst i annen stil, så er det bare å skrive:

svada tekst <span class="blue">jeg er blå</span> og slutten på svadaet

class="blue" er definert i et stylesheet. Som skrevet, ta og les litt på linken over om artikkler om CSS etc.

 

Par linker som jeg ofte bruker som oppslagsverk:

HTML 4.01

CSS2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...