Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med å koble til Routeren


Anbefalte innlegg

Hi. Har en D-Link DI-624+ trådløs router. I starten slet jeg med å få kontakt med routeren. Så prøvde jeg å koble til det gamle nettverkskortet med ledning. Da gikk det. Da jeg gikk inn i config menyen i Explorer spurte de om ISP. Der tastet jeg inn brukernavnet og passordet hos Telenor. Når jeg igjen prøvde å koble til routeren med det tådløstet kortet gikk det. Men jeg får fortsatt ikke endret innstillingen i Explorer når jeg taster in IP adr. Jeg greier heller ikke å koble til Online ADSL fra Telenor.

 

Er det noen måte man kan ungå å trykke på logg på med XP?

 

Håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hi. Har en D-Link DI-624+ trådløs router. I starten slet jeg med å få kontakt med routeren. Så prøvde jeg å koble til det gamle nettverkskortet med ledning. Da gikk det. Da jeg gikk inn i config menyen i Explorer spurte de om ISP. Der tastet jeg inn brukernavnet og passordet hos Telenor.

Du må huske på @online.no etter brukernavnet når du setter opp routeren, har du satt Ie til og aldri slå et nummer og fjernet innstillinger for proxy?

Lenke til kommentar
Hi. Har en D-Link DI-624+ trådløs router. I starten slet jeg med å få kontakt med routeren. Så prøvde jeg å koble til det gamle nettverkskortet med ledning. Da gikk det. Da jeg gikk inn i config menyen i Explorer spurte de om ISP. Der tastet jeg inn brukernavnet og passordet hos Telenor.

Du må huske på @online.no etter brukernavnet når du setter opp routeren, har du satt Ie til og aldri slå et nummer og fjernet innstillinger for proxy?

Hvor stiller jeg inn det. Har kontakt med routeren men får ikke stilt på den trådløst. da må jeg bruke kabel. ISP har jeg satt inn brukernavn hos Telenor+ dynamic'ip.

 

PLZ hjelp

Lenke til kommentar
Det som er rart er at pc'en har konakt med routeren, men jeg får ikke konigurert den trådløst.Må bruke kabel. Har gått inn på de innstillingene og lagt inn telenor brukernavn og passord, men jeg kommer fortsatt ikke inn på internett

har du aktivert dhcp på routeren, har selv en dlink 614 +, har selv satt opp mitt trådløse nettverkskort på en bærbar pc:

 

gå inn i kontroll panel-> nettverk og internett tilkobling-> egenskaper på det trådløse nettverkskortet-> tcp/ip-egenskaper-> hvis du har aktivert dhcp så skal det stå motta ip adresse automatisk-> hvis ikke så må du angi ip adresse-> eks. 192.168.0.10--> så "bruk følgende DNS-serveradresse" der setter adressen til routeren (default er 192.168.0.1) hvis du har forandret den i oppsettet av routeren må du sette den adressen du har forandret til.

 

prøv dette hvis du fremdeles ikke får det til så kan du sende meg en mail:

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...