Gå til innhold

Kundeservice?


Anbefalte innlegg

Følte for å dele mine erfaringer med to av norges største nettbutikker.

 

I juletider bestemte jeg med for å oppgradere maskina med tanke på alle de fete spillene som ventes i 2004. Kanskje mest med tanke på overklokking satte jeg meg ned å bestilte et demobrukt Abit NF7-S V.2.0 S-ATA kort og diverse annet snadder fra Thermaltake fra Komplett.no.

 

Pakken kom og det viste seg at gutta på komplett hadde sendt meg HELT feil kort. Fikk et annet ubrukelig Abit kort med en bios som er ubrukelig til overklokking. :no:

 

Snakka med Komplett og de sendte meg, som seg hør og bør, nytt kort på dagen. :yes:

 

Det nye kortet kom i posten og jeg ble "litt" irritert når jeg så at de IGJEN hadde sendt meg feil kort. Denne gangen var det riktignok et Abit NF7-S V.2.0, men uten S-ATA. Fryktelig irriterende men nå hadde jeg vært uten maskin i nesten to uker så jeg valgte å montere kortet likevel. Etter montering var det ingen tegn til liv. Kortet var helt dødt. GRRRRRRRRR!!! :mad:

 

Ny ringerunde til Komplett og denne gangen ville de ikke sende meg noe nytt kort før de hadde fått det jeg nå hadde i retur, slik at de fikk testet det. Jeg sendte kortet til komplett og tryglet om at de måtte kjappe seg. :cry:

 

Nok en drøy uke gikk og enda et Abit NF7-S V.2.0 kom i posten. Denne gangen MED S-ATA. "HURRA! OMSIDER!" tenkte jeg. Monterte kortet og alt så ut til å virke denne gangen. Enn så lenge... :roll:

 

Etter en stund kræsja maskina. Gang på gang. Ved hjelp av Hardwaremonitor kunne jeg lese at V-Core var svært ustabil og tenkte kanskje det var noen komponenter som lagde krøll. Testa å bytte ut ALT (Ja, ALT..) av komponenter. Til og med strømforsyninga. Et par timer gikk og plutselig fikk jeg ikke lengre noe signal til skjermen. Alt starta opp som det skulle, men ingen signal. Etter å ha testa med flere forskjellige skjermkort, konkluderte jeg med at det MÅTTE være hovedkortet som ATTER en gang ikke fungerte. :angry:

 

Nok en retur til Komplett. Denne gangen med klar beskjed om at jeg ville ha pengene tilbake for dette kortet. Var ikke lengre interessert i noe demokort. :thumbdown:

 

Etter å ha fått komplett i vranghalsen valgte jeg å prøve en ny nettbutikk. Historien endte med at jeg bestilte tilsvarende nytt kort fra Hardwarebutikken.

 

Hwb presterte å skrive feil postnummer på pakka slik at den havna i Vadsø først, men retta opp i det på en strålende måte når jeg ringte dem å sa at det tok mistenkelig lang tid før kortet kom. 10 minutter senere ble jeg oppringt av dem og de kunne fortelle at NÅ var pakka på rett vei. Jeg benyttet med det samme anledningen til å spørre om de kanskje visste noe om åssen min strømforsyning fungerte sammen med komponentene mine. Var redd den kanskje ikke gjorde jobben. Jeg ble satt over til en kar som visstnok hadde peiling. Etter å ha prata litt om hva slags komponenter jeg hadde, mente han at jeg ikke hadde noe behov for ny strømforsyning med mindre den jeg hadde var defeket.

 

Kortet kom og var av riktig type. Kryss i taket! :D

Og ikke nok med det! Kortet fungerte! V-Core var dønn stabil og maskina har aldri vært så bra som nå. Omsider. Etter 1 drøy måned med kaos. :D

 

Jeg sier ikke at komplett er useriøse aktører, men i dette tilfellet ble det litt drøyt. Ihvertfall bør man tenke seg om 2 ganger før man bestiller demobrukte varer. Jeg har ihvertfall blitt fast kunde hos hwb etter dette. Makan til hyggelige og serviceorienterte selgere skal man lete lenge etter. Virker som om at gutta på hwb tar seg tid til å prate med kundene dersom man lurer på noe. Tror det er andre i bransjen som de siste åra har blitt for "opptatte" til denslags. Hwb setter service høyere enn salg. :thumbs::thumbs::thumbs:

 

...for ikke å snakke om sjokoladen da.. :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...