parachrome Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 hadde et sapphire 9600 pro ultimate edition i 2 måneder som fungerte helt perfekt. Plutselig en dag gikk alt supertregt på skjermen . Restartet maskin. Ett langt beep og 2 korte når jeg startet maskinen, og sort skjerm. Sendte kortet tilbake (fikk beskjed om at kortet var defekt) og fikk erstattet kortet i ett nytt. dette kortet fungerte som normalt i 2 uker, bortsett fra at jeg av og til fikk jeg et langt beep og 2 korte under oppstart. oppdaget plutselig en kveld små artifakter på skjermen, og når jeg spilte av videofilmer så gikk de i trippel hastighet. rebootet maskinen. ett langt beep 2 korte uansett hvor mange gang jeg reset'er. prøver kortet i en annen maskin, og det funker ikke. hva i alle dager er det som skjer? har nå ett matrox g450 agp kort i maskinen, og alt fungerer flott. takler ikke strømforsyning dette? 340 watt strømforskyning epox 8kta pro 768 mb ram 80 gb 7200 rpm audigy lydkort 2 pci nettverkskort 1 x papst vifte 3.5 diskett cd-rom og cd-brenner
Thorvald Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Hvilken temperatur har du i kabinetet? Kan være noe galt med hovedkortet ditt(agp-porten)....
parachrome Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Skrevet 22. februar 2004 hmm, hvis jeg tar en kikk i Sisoft Sandra får jeg vite dette = board temprature = 26 grader cpu = 48 grader power = 35 grader
ballemann Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 hmm, hvis jeg tar en kikk i Sisoft Sandra får jeg vite dette = board temprature = 26 grader cpu = 48 grader power = 35 grader ser normalt ut det der, hva med virus`?
flabben2k Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Vel jeg villle råde deg til å finne frem hovedkort boka di, du sir du får et langt beep og 2 korte. Da sir hk noe at er galt til deg, og da skal du finne ut ka de lydene betyr. Sett å ser litt på manual hvis det er den samme, har du 2 såne Leds som kan vise 2 forskjelige tall? Kan i såfall se i hk boka også ka det vil bety.
Merlin Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Strømforsyningen din skal være mer enn nok for et 9600 Pro , så det er ikke noe problem. Har du klokket det?
fredriku Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 det må holde igrunn. da dette kortet ikke krever en ekstern strømkobling?
genesis Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 (endret) sjekk PSU selv http://www.jscustompcs.com/power_supply/ (iallefall en pekepinn) prøv å kjøre hardt med bare en ram brikke, og kutt ut CDrom(ene) edit_ q-tec strømforsyning? Endret 22. februar 2004 av genesis
parachrome Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Skrevet 22. februar 2004 men kan skjermkortet bli ødelagt hvis powersuplyen ikke er kraftig nok?
parachrome Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Skrevet 22. februar 2004 har ikke klokket kortet. bruker standard ati drivere
Stigma Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Disse kortene bruker ikke tilfeldigvis ekstern (fra HK) strøm til viftene gjør de? Om du ikke bruker det, så fungerer de gjerne noen dager / uker eller tilogmed måneder, men de ryker meget raskt pga. den voldsomme temperatuen som oppstår under kraftig bruk av GPU i spilling. Dette vil sansynligvis også lage artifacts. Jeg hadde en venn som ødela kortet sitt på denne måten (etter ca 2 uker med problemer og artifacts.) Han hadde rett og slett glemt å sette strøm til viften, fordi kortene han hadde hatt før aldri hadde bruk ekstern strøm, men strøm via AGP-porten... Om du hadde en modell av dette kortet med en relativ kraftig stock-vifte, så er ekstern strøm ikke uvanlig. Husker du om dette kan ha vært tilfellet? -Stigma
parachrome Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Skrevet 22. februar 2004 kortet mitt har ingen vifte. Det er "ultimate edition" med heatpipe. jeg begynner å tro at problemet ligger her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå