Haanz Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 Eg har nett kjøpt ein PC og alt funkar fint, untatt D3D. Kvar gong eg skal køyre spel blir dei berre avslutta. Eg har lagt inn dei nyaste drivarane til både HK og GPU, men ingen endring. Eg sette AGP frå 8x til 4x og trur det gjorde at det klikkar litt sjeldnare, men problemet er der fortsatt. Eg har brukt forskjellige fartar på minnet og forskjellige instillingar til D3D (Eg veit ikkje korleis det er med OGL fordi eg ikkje har erfart det enda). Trudde det kunne vere noko med strømforsyninga, men har høyrt at Antec er kvalitetsPSU. I allefall har eg overstyrt spenninga til AGP til 1.7 Temperaturen i kortet veit eg ikkje, men har montert ein "VGA silencer" på det, så det skulle ikkje vere noko problem. Kortet har nå eigen strømledning frå PSU'en. Athlon64 3000 MSI K8KT800 TwinMOS 512MB CL2.5 PC3200 m/winbond Sapphire Radeon9800Pro 128MB Barracuda 7200.7 Antec PSU 350W 3 ekstra kabinettvifter WinXP Home
AMD_Bruker Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Har du overklokket noe av systemet ? Isåfall sett alt til default og se om problemene forsvinner da.
sub1343 Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 kan hørest ut som minneproblemer, søk litt rundt på forumet da det er flere tråder ang det samme
endrebjo Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Har du lagt inn DirectX 9.0b?? Hva er standard spenning på det kortet (grafikk)??
Zvinx Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Ja, viktig at du har DirectX 9.0b...! En annen ting, jeg har vært borti enkelte AMD prossesore der det er livsviktig og hente en patch til CPU som fixer stabilitets problemer, som du sikkert kan hente fra AMD'S hjemmesider. Si fra hvis du finner ut hva som er galt.... PS, hvis ingen ting er ødelagt skal det ikke være nødvendig med og øke volt-styrken til AGP-porten (I enkelte tilfeler kan det føre til tapt garanti)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå