Gå til innhold

Tempratur problem!

Framerate

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har du runde IDE kabler(eller kjører du S-ATA)? Ja varmen fra skjermkortet ditt har en god del innvirkning på varmen, ligger jo "rett under" cpu. Hvilken kab. vifter bruker du da? Og hvilken rpm kjører du på?

Har p-ata skjermkortet er ganske varmt ja jeg bruker en støysvak men heller lite effektiv vifte i front som trekker luften ut og en vifte med litt mer futt i bak som drar luft inn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjører vifta bak på 1300RPM (70% i speed fan) og vifta foran på full (vet ikke hvor rask den er.

Det hører med til historien at jeg har kobla ut NB vifta fordi den er liten og bråkete :devil: ... ribba som er igjen blir ikke varm i det hele tatt

Skrevet (endret)

Er ikke det en ide å bytte om sirkulasjon på de viftene: den i front nede suger inn, men den opp bak blåser ut. Varmen går jo tross alt opp i kabinettet og ike ned. Dette skal være det mest effektive. regner med at de to viftene kjører på samme rpm?

Edit: Du bør vel ha to like effektive vifter hvis det skal bli like effektivt(altså 2 stk Papst f.eks)

Endret av stigen1
Skrevet
Er ikke det en ide å bytte om sirkulasjon på de viftene: den i front nede suger inn, men den opp bak blåser ut. Varmen går jo tross alt opp i kabinettet og ike ned. Dette skal være det mest effektive. regner med at de to viftene kjører på samme rpm?

Edit: Du bør vel ha to like effektive vifter hvis det skal bli like effektivt(altså 2 stk Papst f.eks)

Jeg minner om at jeg også har VGA silenser som drar en del luft ut. det var ingen dårlig ide men nå begynner det å bli for sent å mekke tør ikke risikere noen tabber vettu :p

Skrevet
...skjermkortet mitt (hercules 9800pro) lager en del varme

det er nok dette som er grunden :(

Vel, det står et 9800 pro i kassa mi også, med Zalman heatpipe/vifte...merker lite på cpu-tempen her om skjermkortet belastes maks. Kan legge til at det er klokket så langt det går med feilfri grafikk.

Noe som virkelig hjalp hos meg var å bytte ut ei sløv 80mm vifte i sidedøra med ei Papst 120mm som jeg kjører på 5 volt. Den blåser en fin trekk med friskluft over cpu, chipset og skjermkortkjøler. Får faktisk flere grader tempstigning når jeg fjerner sidedøra. Prøvde å kjøre 120mm`ern på 7 volt, og det ble enda penere readings på tempsiden. Men da begynte vifta å høres såvidt, og det går jo ikke an...

Skrevet (endret)
...jeg bruker en støysvak men heller lite effektiv vifte i front som trekker luften ut og en vifte med litt mer futt i bak som drar luft inn

:scared: det så jeg ikke i farta! Tipper du har årsaken til problemet her...snu viftene du!

Endret av Muffinman
Skrevet

har en thermaltake volcano 9 på full pupp på CPU. Bråker som et uvær, men ligger på ca. 34 grader idle og 42 ved load. (overklokka 2500+ til 2800+)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...