Gå til innhold

Finner ikke Grafikk Kortet!


Anbefalte innlegg

last ned aida32 hvis du har problemer med å identifisere kort o.l. Det leser identifikasjonen direkte av PCI-bussen osv.

 

Glimrende program; MS burde lagt inn noe slikt som dette i Windows selv. Hadde spart verden for et par milliarder timer med åpning av PCer for å sjekke hvilke nettverkskort o.l. de inneholder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oki, ser du kortet under:

start->kontrollpanel->system->maskinvare->enhetsbehandlig->skjermkort eller

start->control panel->system->hardware->device manager->display adapters ?

 

Ligger det der skal det bare være å legge inn riktig driver. Ligger det ikke der kan der være at AVIAGP1 filen har noe med problemet å gjøre.

Lenke til kommentar
oki, ser du kortet under:

start->kontrollpanel->system->maskinvare->enhetsbehandlig->skjermkort eller

start->control panel->system->hardware->device manager->display adapters ?

 

Ligger det der skal det bare være å legge inn riktig driver. Ligger det ikke der kan der være at AVIAGP1 filen har noe med problemet å gjøre.

Nei. Finner det ikke der. Når den kommer tilbake med ny brenner tar jeg rett og slett og formaterer dataen og legger inn XP på nytt. Da skal nok alt bli bra.

Lenke til kommentar

Får prøve en gang til.

 

Du går på kontrollpanel->legg til maskinvare->stapper i driver cd-en til nvidia->velg at du har stappet i enheten->se om du finner kortet ditt i den listen hvis ikke velg "legg til ny maskinvareenhet"->velg søk etter ny maskinvare->hvis den ikke finner noe velg neste for så å velge grafikkort og trykker neste->Trykk på har diskett og velg en *.ini fil som ligger på driver cd-en til ditt OS. Hvis du ikke vet hvor de ligger kan du ta et kjapt søk på "*.ini i". Velg den rette *.ini filen og du skal få opp en liste over skjermkort, ett av disse skal være ditt og du trykker neste og den skal begynne å instalere skjermkortdriverene.

Lenke til kommentar

Har prøvd alt. Skal nå sortere infoen litt.

 

1: Hyperion (viaarena) 4 in 1 driver. Gav ingen merkbar effekt. Finner ennå ikke kortet.

 

2: Følger oppskrifta til Jokki, men det går ikke. Om jeg velger en nVIDIA driver får jeg opp en tom tabell. Og jeg har nå prøvd MANGE drivere.

 

3: Verken kortet eller porten er defekt. Dette skjedde i løpet av en time, mens jeg installerte XP på nytt. Helt umulig at det er fysisk.

 

Begynner å bli frustrert nå...

Fikk forresten til brenneren min igjen. Måtte inn i registeret, kan det løse problemet med grafikken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...