Gå til innhold

maskin restarter


_dAwn_

Anbefalte innlegg

maskinen restarter bare plutselig når jeg spiller C&C Generals. lenge siden jeg hadde spilt det og da funket det uten problem. det som er at når maskinen restarter høres det ut som om det er hd som "klikker". og den slår seg på like etter at maskinen har startet opp igjen. kan det skjer hvis disken blir for varm? eller noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved restart vil harddisken slåes av for så å starte igjen, så dette trenger ikke å indikere en faulty disk. Bruker du win XP? I så fall høyreklikk på min datamasin, egenskaper, avansert og starup&recovery(eller hva det heter på norsk) - fjern så krysset for start datamaskinen på nytt automatisk -. dermed vil du få opp en blåskjerm når ting klikker som kan gi deg pekepinn på hva som er feil...

 

Skriv så ned evt feilmelding og kom tilbake hit :)

Lenke til kommentar

Hmm, da blir det værre... Er det bare i c&c det krasjer? Eller krasjer det i andre spill også? Hvis det bare er c&c anbefaler jeg deg å prøve hjelpforumet til spillet.

 

De kodene du får opp indikerer som regel hva som er feil, hvis du besøker microsoft sine sider kan du gjøre et søk i knowledgebasen deres etter hva de betyr. (Men det hjelper som regel fint lite :)

 

Hva slags system har du? hk, ram, cpu osv...

 

Har du blåskjermer ellers eller er det kun i spill?

Lenke til kommentar

Ok, her er en mulig løsning, siden du ikke har floppy.

 

Last ned de tre første filene på denne siden, ved å høyreklikk, lagre som.

 

Last ned denne og bruk WinImage til å åpne boot98c.exe med.

 

I WinImage velg "image" ved siden av "file" meny'en og velg så "inject..." , velg så de tre filene du lastet ned fra den første siten.

 

Velg så "file" , "save as..." og lag et navn, f.eks dlgdiag og velg .ima som filformat.

 

Start nero burning rom, velg cd(boot) og velg image file, browse til der du lagret denne og trykk new, også velger du å brenne denne, vil her anbefale en cd-rw siden det er mulig å gjøre feil. Husk å finalize cd'en da det ikke er alle drev som leser multisessions cd'er like bra.

 

I bios velger du å boote fra cd-rom og når a:\ blinker på skjermen, skriver du inn dlgdiag.

 

Håper dette virker for deg. Tok litt tid å finne ut av det her, men det virker i allefall hos meg.

 

Lykke til.

 

Mvh Meg

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har en mengde slike problemer

 

Jeg prøvde det første, med å slå av restart, men det kommer ingen bluescreen. Den går ut i windows og det virker som det kommer opp en fielmld, men den forsvinner raskere enn jeg får sett på noe. Finner den heller ikke igjen. Ikke har jeg Floppy, og CD brenneren er ikke blitt kjøpt enda. Dette er en ny PC og det er mer som kanskje kan ha samme løsning. Som foreks når jeg er på explorer, så hakker vinduet nedover istedenfor å rulle...

 

 

abit KV8-MAX3

AMD Athlon 64 3200+ 1MB cache, OEM

PowerColor ATI Radeon 9800 pro

Corsair XMS3200LL DDR-DIMM 512MD

 

Jeg vet ikke om minnet kan være med på å ødelegge noe, men å kjøpe nytt minne er kjipt om det ikke er det...

 

All hjelp er til nytte'

 

edit: der fikk jeg en feilmld. den lyder slik:'

video mode change falure

The specified video mode is not supported.

the game will not run in software mode.

 

edit2:

 

Jeg fikk nå en bluescreen

dette er hva den sa:

 

STOP: 0x0000008E (0XC0000005, 0X80533F7B, 0XF701ADF4, 0X00000000)

Endret av zaxowen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...