varebil Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Den ene pc'n jeg har er maks ustabil. Det er en rekke ting som er galt med den: 1. Hvis jeg prøver å flytte den (fysisk), vil den ikke starte ordentlig før jeg har latt den stå i fred en stund. 2. Hvis jeg prøver å boote fra en 2k cd og formatere, skrur den seg enten av når jeg har loada install progget, eller så sier den at den ikke finner noen disker. (noe den gjorde når den boota) 3. Xp har vært kjørt på den i over ett år nå (har ikke fått installert noe annet). Jeg kommer meg inn i xp, og får egentlig kjørt det ganske stabilt. Men innimellom får jeg feilmelding og en slags bluescreen. Det står noe om nv4sys ellerno, og jeg vet at det er i forbindelse med skjermkortet jeg får denne. Jeg har gjort det alle andre gjør når de får denne, og det er å installere nye drivere. Jeg tror jeg har prøvd alle til nVIDIA. Men det vil ikke gi seg :/ Noen som har noe peiling på hva som kan være i veien? Takker for svar!
kaliber Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Hmm.. dette kan være en ram-feil. Jeg har fått mange blåskjermer før, og da var det ram-brikken min som var defekt av en eller annen grunn. prøv å skift en annen ram-brikke å se om det fungerer da.. hva mere står det på den derre blåskjermen du får?
varebil Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Skrevet 20. februar 2004 hm, mulig det. Har ikke spesielt tenkt på at det er rammen det er noe galt med. Heller cpu, eller hovedkort. Jeg er ikke helt sikker hva det står på den, siden jeg har blitt så sur hver gang jeg har sett den, at jeg bare har smelt inn reset knappen Men jeg mener den er nesten identisk med den du får hvis du installerer feil driver til skjermkort. Jeg har hvertfall fått den samme før på en annen pc i skjermkort sammenheng.
Abel29A Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Hva med å liste opp specs? Lettere å komme med råd da:)
varebil Skrevet 20. februar 2004 Forfatter Skrevet 20. februar 2004 Abit AT7 Max2 XP 2400+ Asus GF4 TI 4200 Deluxe shits q-tec 300w PSU TwinMOS 512MB btw. så har PSU vært byttet utallige ganger, så jeg tviler på at det er denne det er noe i veien med.
Falconer Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Siden du har problemer i forbindelse med flytting av PC og feilmeldinger på nVidia drivere, må vel den første tanken være å sjekke om skjermkortet sitter skikkelig i AGP-porten? Skru av maskinen. Ta ut grafikkortet, blås vekk evt. støv eller annet smusk. Sett det i igjen, sjekk at det sitter skikkelig, og se om ikke det kan hjelpe. Kan vel også være en idé å gjøre det samme med minnebrikkene.
Abel29A Skrevet 20. februar 2004 Skrevet 20. februar 2004 Se etter i bios om ram og cpu kjører på samme fsb.. Hvis ikke kan det forårsake stabilitetsproblemer... Men det har vel ikke noe med oppstartsproblemer å gjøre... Kjør dessuten memtest så kan du evt utelukke rammen som feilkilde til stabilitetsproblemene. Men den oppstartsfeilein var merkelig ja, tror nok falconer er inne på noe, må være dårlig kontakt et eller annet sted. Prøvd å oppdatere til siste bios btw?
varebil Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Skrevet 21. februar 2004 Takker for svar. Det er ikke rammen. Sjekka med en annen brikke i går, og hadde fortsatt samme problem. Har også sjekka at grafikkkort sitter ordentlig i agp sporet. Det samme gjør rammen. Skal sjekke det med fsb, og nei, jeg har ikke den nyeste bios updaten. Laster ned denne nå. Anngående den oppstartsfeilen så har jeg opplevd noe av det samme da cpu hadde knust core. Men i dette tilfelle så må core ha knus over tid, da den fungerte finfint i starten.
teekay19 Skrevet 21. februar 2004 Skrevet 21. februar 2004 (endret) Ikkje se bort fra at det q-tec strømforsyningen som snart tar kvelden. Maskinen min var stabil i 2 måneder, så plutselig blåskjermar i massevis som hadde med skjermkort driverar å gjere, samt at skjermbildet forsvant. Var sikker på det var skjermen som tok kvelden. Når maskinen hadde vært av en stund fekk eg den til å fungere normalt.... en stund. Gjekk tilfeldigvis inn i bios og såg på verdiane til strømforsyninga, der stod det "fail" på 2 av volt målingane. Strømforsyninga var då rundt 10 måneder gammel (Q-tec 350watt). Ser du har bytta PSU mange ganger, har det alltid vært Q-tec? Når 350watt med q-tec power ikkje holdt for min maskin er jo ganske sikkert 300watt i grenseland på dinmaskin. Er jo elendig Ampere styrke på q-tec'ene så. Endret 21. februar 2004 av teekay19
varebil Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Skrevet 22. februar 2004 Nei, det har ikke alltid vært q-tec. Den er anskaffet nå nylig. Men maskinen har hatt en tendens til å ødelegge PSUer. Den har 'ødelagt' 3 stk. chieftech'r.
TAS Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Tror du burde sjekke Cpu`en din,hadde veldig mye av samme problemene som deg for en stund siden Hadde Store problemer med å få installert Xp,Blåskjermer O.S.v.Begynte å byttet HK,ram,PSU.Eneste jeg hadde igjen som jeg ikke hadde byttet til slutt var CPU.Var i kontakt med de som jeg hadde kjøpt CPU av(MPX) forklarte hva jeg hadde gjort og byttet,og de sa seg villig til å sjekke min CPU.heldigvis viste det seg å være den Jeg har da p4,men AMD kan jo ha feil på sine CPU`er de også.Har ikke hatt den feilen som du har "att maskin eter PSU`er".Høres mere ut som det noe feil på ditt strømnett.
TAS Skrevet 22. februar 2004 Skrevet 22. februar 2004 Hvis det er sånn at maskinen din restarter seg med en gang den går i blåskjerm,så kan du skru det av. Da gjør du følgende.My Computer/properties/Advance/Settings på start and recovery/Automatically restart skal du huke av. Da vill du se hele feilmeldingen.
varebil Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Skrevet 22. februar 2004 Ok, takker for svar. Skal sjekke det der med cpu med en gang. Jeg er rimelig sikker selv på at det er det som er problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå