Gå til innhold

P900, får ikke opprettet skikkelig BT-kontakt


MaxCPU

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag kjøpt meg Logitech Desktop MX Bluetooth tastatur hvor det selvfølgelig også følger med mottaker, kompatibel med en del mobiltelefoner.

 

All programvare er installert (ikke siste oppdatering til LT imidlertid, men dette skal jeg også prøve). Jeg har også installert Sony Ericssons egen PC Suite.

 

P900 er lagt til som bluetoothenhet i Windows og konfigurert. Når jeg prøver å opprette en Bluetooth Serial Port forbindelse i 'Mine Bluetooth-steder' får jeg bare beskjed om at ekstern enhet lukker tilkobling osv... Windows 'popper' imidlertid opp med en 'Tilkobling vellyket' melding i tray selv om dette ikke er tilfelle.

 

Logitech mobile phone suite 'ser' mobilen, men får ikke koblet til.

 

For ordens skyld kan jeg jo også nevne at BT selvfølgelig er aktivert på mobilen og at PIN er satt på både PC og P900, altså de har kontakt.

 

 

Hjelp?! :cry:

 

Edit: Hmm.. Kanskje ikke alt skulle fungere? http://www.logitech.com/index.cfm?countryi...&contentID=7177

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lest igjennom en guide fra LG nå, og tror jeg har funnet feilen. Under aktivering av BT i Kontrollpanel > Forbindelser > Bluetooth:

 

BT: På

Synlig: Ja

 

I tillegg skriver LG noe om at det skal være en rullgardingmeny her som sier 'Always recive' eller noe, men denne har virkelig ikke jeg! :-(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sliter litt med det samme problemet som deg. Men for min del har jeg et Sitecom bluetooth usb adapter og en P800. Jeg finner mobilen og har såkalt "pairet" maskinen og mobilen opp i mot hverandre. Jeg kan derfor se begge hos hverandre, og jeg kan sende bilder og andre filer i mellom som på vanlig måte som mellom andre mobiler. Men når det kommer til å kunne dele internett tilkoblingen min til mobilen og kjøre seriell port til mobilen. Da sier windows at det ikke er noen device tilkoblet min bluetooth tilkobling.

Det sier jo seg selv at det som skal skje er at man må få en form for konstant tilkobling i mellom de to enhetene. Men hvordan vet jeg ikke! Håper det er noen som sitter med noen svar? Prøver meg videre og kommer med evt svar

Lenke til kommentar

Har nå fått åpnet kontakten mellom maskin og telefon. Kan nå bruke PC Suite å andre programmer som medfulgte mobilen via bluetooth.

Det jeg gjor var så enkelt som å åpne com port 7. Etter som mitt bluetooth adapter brukte com port 8 som default og PC Suite har docking stasjonen som standard. Åpnet først com 8 i pc suite, men fikk ikke kontakt.

Som sagt var dette for Sony E P800. Muligens det er likt for P900

Lenke til kommentar

har prøvd akkurat det sammen men det fungerer ikke.. får samme problemet igjen.. prøvd det meste nå.. bruker en usb BT brikke som er koblet til pcen.. testet alle COM porter til 9, ingen fungerer :/ noen som vet noe mer ?

Lenke til kommentar

PC Suite bruker com port 7, og 8 til blåtann. Dere må kanskje kjøre wizarden å legge til ny mobil for å velge bluetooth som default. Bruker softwaren til bluetooth adapteret for å åpne en såkalt serial port (Tror også man kan velge å lage en slik i windows xp). Hvordan dere åpner dette på de forskjellige adapterne for de forskjellige merkene, vet jeg ikke. Men etter at du har åpnet denne porten deler dere internett tilkoblingen [Egenskaper -> Share] (hvis du sitter i lan skal du slippe å gjøre det) Så må man legge inn Opera nettleser til mobilen for denne nettleseren benytter internett som blir delt via bluetooth. (finnes til nedlasting på Ssony Ericsson's internett sider) Nettleseren til mobilen benytter web kontoer som er på mobilen via GPRS osv. Når dette er gjort kan man surfe i vei med internett oppkoblingen til datamaskinen.

Merk: Legg inn Opera på eksternt minne, det tar 1,8mb plass, pluss det har 600kb cache minne som brukes til å huske besøkte sider. Har man mye ledig minne kan det være greit å øke det. Jeg la det internt til å begynne med men da hang mobilen seg etter hver som cache minne ble fyllt opp. Ettersom jeg hadde mindre ledig plass en cache minne var satt til, ble det full stopp og mobilen hang seg opp! :scared:

Endret av Marzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...