Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvorfor velger ikke alle NextGenTel?


Anbefalte innlegg

Årsaken til at Telenor bruker 256 kbit/s som opphastighet har ingenting med hardware-løsningen å gjøre.

De tilbyr mer (f.eks 1024/384, 2048/448) til bedriftskunder på samme DSLAM med samme type kort..

 

Det er så sant som det er sagt, hardware har ingenting med hastigheten å gjøre.

 

Det som nok er årsaken er regnestykket rundt den totale båndbreddeforbruk og den tilgjengelige båndbredden versus eventuell oppgradering av backbone.

 

Hvis de skal oppgradere uthastigheten til kundene må nok hele backbonet oppgraderes og det er som regel ikke billig.

 

De driver jo business, og for å holde utgifter i ett minimum og inntekt på ett maximum må slike små, men enkle virkemiddel tas i bruk.

 

 

Til sist: Det er heller ikke ubegrenset båndbredde i Norge, selv om noen nok tror det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle jeg sett meg blind på månedspris/hastighet, så hadde jeg

sikkert valgt NGT jeg og.

 

Desverre har jeg ekstremt dårlig erfaring med dem - kranglet med

"kundeservice" ukentlig i et halvt år om faktura og mulige løsninger på

installasjon etter jeg forsøkte å flytte linjen. Generelt var det også treig

respons, hvis svar i det hele tatt.

 

Det enkleste og billigste for meg var faktisk å velge Telenor.

Jeg er ikke misfornøyd med linjen annet enn den famøse 1GB kvoten,

men det holder stort sett til hjemmebruk. Har bedre linjer (enn jeg uansett

ville vært villig til å betale for) andre steder om jeg har behov for nedlasting.

 

Ved neste flytting kommer jeg nok til å gå bort fra Telenor, dersom de

ikke tilpasser produktet sitt etter utviklingen i markedet. Likevel, det blir

definitivt IKKE Nextgentel. Aldri mer.

Lenke til kommentar

latterlig alså Tele2 og telenor går på helt samme linjer! ikke noe forskjell

 

eeee, nei de gjør nok ikke det.

 

Hvis du tracert mot en tele2 kunde ser du at kunden er routet inn i Tele2s utstyr en eller annen plass (en router av ett slag). Resten av nettet (backbonet) er tele2s.

 

På samme måte som en Telenor kunde, er routet opp mot telenors nettverk.

 

Det dere må skille mellom her er Telenor Plus eller online eller hva de heter (de som videreselger adsl til sluttkunden) og Telenor Networks (de som selger adsl til Telenor Plus, Tele2 osv)

 

Så det at en Tele2 kunde har forskjellig ping, enn en Telenor kunde er ikke rart.

Lenke til kommentar

Nextgentel har vel et rykte på seg for å bruke lang tid med installasjon ja, her tok det 5 mnd før jeg fikk linje (gikk fra Telenor ADSL til Nextgentel uten nedkobling, så måtte styre med fullmakts skjema blant annet). Men når ting først er oppe å går, og faktura'ene er i orden, så er vel Nextgentel et av de beste valgene man kan ta vil jeg tro :) Selv er jeg meget godt fornøyd. Selv kundeservicen har jo bedret seg ganske bra siden nyttår ..(bruker 3-10 mins nå, mot 20-40mins før på å komme igjennom)

 

Skulle jeg tatt et nytt valg av ISP nå, så ville valget helt klart stått mellom Catch og Nextgentel (selvsagt såfremt de hadde vært tilgjenglige). Har hatt Catch SDSL før, og var da veldig fornøyd ...:)

Lenke til kommentar
I tillegg, så kommer jo den aller største grunnen: Uvitenhet. For mange stakkars fjols, så er fremdeles telenor de eneste som driver med "telefoner og sånt". Du hadde blitt kvalm om du visste hvor mange som fremdeles refererer til Telenor som "televerket" :no: Situasjonen holder heldigvis på å forbedre seg.

Televerket er jo den eneste måten å referere til de på, mye kulere de gamle gode navnene, enn de nye "hippe" navnene, tusen ganger mer informativt også, mesta? hva er det? veivesnet, nå beggyner vi å snakke, her går det klart å tydelig fram at dette er noen med kompetanse på vei, avinor istedet for luftfartsverket tsk tsk.

 

AtW

Lenke til kommentar

NGT har ikke vært option for meg, de har ikke bygd ut her jeg bor på sunnmøre. Telenor holder jeg meg unna (har ingenting hos telenor...). Har ADSL HOME MAX fra adsl.no og betaler 495 for en kanonlinje (8096/640). Selv om jeg ikke får mer enn ca 6mb inn pga avstand til sentral så er jeg kjempefornøyd. :yes:

Endret av c-man
Lenke til kommentar
NGT har ikke vært option for meg, de har ikke bygd ut her jeg bor på sunnmøre. Telenor holder jeg meg unna (har ingenting hos telenor...). Har ADSL HOME MAX fra adsl.no og betaler 495 for en kanonlinje (8096/640). Selv om jeg ikke får mer enn ca 6mb inn pga avstand til sentral så er jeg kjempefornøyd.  :yes:

Heldiggris!

 

Får berre 1500/512 her eg bur for 495,- i mnd. (adsl.no)

 

Skulle få NGT veke 13 i 2003, men det tek visst litt tid.

 

Men 339,- til Tele2 er i grunnen ein grei pris det også.

 

Bent

 

 

Edit: Sjekka Nextgentel igjen:

 

Nummersjekk

Ja, du kan nå bestille ADSL fra NextGenTel på ditt telefonnummer ????????.

 

Vi kan levere ADSL Alpha som tilbys i utvalgte områder og har en spesielt gunstig pris. Begge de to Alpha-variantene gir deg naturligvis fri bruk og avansert ruter med brannmursfunksjonalitet.

 

ADSL Alpha 704 (704/128 Kbps) fra kr 349,- pr mnd

ADSL Alpha 1024 (1024/256 Kbps) fra kr 499,- pr mnd

Endret av bentose
Lenke til kommentar
Nå som Haugaland Kraft videreutbygger Lyses bredbånd her i Rogaland er jo det enormt mye kraftigere enn NGT da.

 

Men hvis vi ikke regner med disse fiber-selskapene så forundrer det meg fortsatt at folk som har muligheten til NGT velger noe annet :)

Håper selv på dette, men det går så V A N V I T T I G sent... det er mange år siden haugaland Kraft etablerte ElTele Vest og først nå har de startet med to prøveområder.

Joda de har lagt ørten meter med fiber, men likevel så er dette dårlig.

 

Men det er lov å håpe :yes:

Lenke til kommentar
1. Dårlig ping ytelse(alfaomega for gamere)

2. Crap service.

3. Latterlig lang telefonkø.

1. Definetivt NEI

2. Nei

3. Til tider

 

 

 

Hos telenor må man betale over 700kr for den linja man får for under 400 hos NGT

Du er vel av de som syns at 70 i ping er KJEMPE bra du da? ISDN tidene er over(60-80 i ping med ISDN) Hvis du har catch har du 15-30 ms i ping på de fleste store servere i Norge, med NGT så er det mellom 60-80. Du kan jo prøve å spille mot svenske klaner på en server som de har 70 i ping på, de nekter å spille på servere de ikke har 30 i ping på. Jeg har faktisk bedre ping på catch sine servere enn jeg har på NGT sine servere og jeg sitter på en NGT adsl linje.

 

Hvis du mener at NGT har bra kundeservice så foreslår jeg at du leser litt rundt på forumet her så finner du fort ut hvordan NGT oppfører seg hvis de skal hjelpe deg med noe som ikke er å finne i A4 arket de har foran seg...

 

At NGT kun har telefonkø problemer "til tider" er det dummeste jeg har hørt. Jeg har vært i ufatterlig mange telefonkøer(50+ over en periode på 8mnd) hos dem og jeg har ikke en eneste gang kommet under 30 minutter. Gjennomsnittet er på 45-60 minutter. Lengste jeg har vært borti er 90 minutter.

Lenke til kommentar

Fikk ngt på 2 uker jeg. Bestillte sommeren 2002.. Fikk det 2 uker senere!

Linjen er utrolig stabil og pingen er ikke så dårlig. Telenor har bedre gaming ping ja, men jeg lever med 45 i ping på gameserver.no sine cs servere og 35-40 på de kvalito leverte ;)

 

Skulle ha valgt ngt hvis de hadde levert dit jeg skal flytte! Men den gang ei ;)

Lenke til kommentar

Enkelte av dere høres ut som fjortisser som prøver å forsvare Britney Spears som den råeste artisten siden ehm Elvis?

 

Anyway, jeg forstår at det er mange som er fornøyde, jeg har nextgentel fordi de har meget bra upload på sine linjer, samtidig som de er billige. Men de som mener at kundeservice er bra har tydeligvis ikke hatt noe særlig kontakt med nextgentel sin kundeserice, og bra er det. En annen ting, er aktiv gamer jeg, spiller mye ute i Europa, er meget fornøyd med pingen til blant annet tyskland, men når jeg blir rutet gjennom Hamburg og Nederland til en server på Sverige så er noe ikke helt bra, samme gjelder ping til de fleste andre land, er vel bare Norge, Danmark å Tyskland som er acceptabelt med denne linjen.

 

Vel uansett, jeg kommer til å bytte.. Desverre må jeg vente slik at min 1 års bindings tid er ute, noe som skjer om nøyaktig 2 mnd, 3 dager og 32 timer.

Catch here i come.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...