Gå til innhold

Logitech Z-680


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt mine siden jul. Og har ikke hatt et eneste problem!

Har heller ikke spilt på fullt, har jeg lyden på halv så er det for høyt :p

Jeg har alltid lyden på halv på kontrollen, på pcen har jeg den ganske lavt. Så jeg bruker pcen til å justere lyden, ikke fjernkontroll.

 

Jeg er fornøyd, hvordan lydkort har du?

Lenke til kommentar

Har audigy 2, og har anskaffa meg egne høytaler kabler, siden de kablene som fulgte med var "litt" for korte (ca. 15-20meter). Det som overraska meg mest, var vel egentlig at bassen var så ekstremt kraftig. Satt jeg den på default på styringsenheten, og 50 % på pc'en, ble det gromlyd der. Fattern kom ned i stua med engang gitt. :blush:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte nettopp Z-680!

 

Men, jeg må si jeg savner trøkket mange sier det gir..

 

Jeg føler at bassen gir en sånn vondt-i-hodet bass, og ikke trykkbass.. om noen skjønner meg.

 

Det kan kanskje ha noe med mitt dårlige lydkort, on-board Asus HK. Nytt SB Live kommer i posten imorgen, doh.

 

 

Noen som har noen tips ang. bassen? Jada, jeg har prøvd eq. (og ja, jeg vet hvordan man bruker den). Ja, subben står helt åpent, og jeg har prøvd forskjellige plasseringer.

 

 

 

 

(spøsm. står i et annet innlegg også)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte nettopp Z-680!

 

Men, jeg må si jeg savner trøkket mange sier det gir..

 

Jeg føler at bassen gir en sånn vondt-i-hodet bass, og ikke trykkbass.. om noen skjønner meg.

 

Det kan kanskje ha noe med mitt dårlige lydkort, on-board Asus HK. Nytt SB Live kommer i posten imorgen, doh.

 

 

Noen som har noen tips ang. bassen? Jada, jeg har prøvd eq. (og ja, jeg vet hvordan man bruker den). Ja, subben står helt åpent, og jeg har prøvd forskjellige plasseringer.

 

 

 

 

(spøsm. står i et annet innlegg også)

... Samme som jeg føler bassen min er.. Det bare rumler, det verken dunker eller i det minste rister litt.. Og det gjør bare vondt i hode :dontgetit: ... Har jeg riktig nok 2.1 utgaven, men SUb'n er prikk lik ( spesifikasjoner ) om jeg ikke tar feil..

Lenke til kommentar
... Samme som jeg føler bassen min er.. Det bare rumler, det verken dunker eller i det minste rister litt.. Og det gjør bare vondt i hode  ... Har jeg riktig nok 2.1 utgaven, men SUb'n er prikk lik ( spesifikasjoner ) om jeg ikke tar feil..

 

Jepp! Jeg gikk fra forholdsvis drittanlegg. 2stk subbere fra biltema(!), to stk mellom+diskant tandberg fra 1974, og gammel forsterker fra 1973.

 

Selvsagt er z-680'et bedre enn det, men blei veldig skuffet over bassen, da den er nesten som det gamle! :(

Lenke til kommentar
Jeg kjører Logitech Z-680 sammen med Audigy2 lydkort, og er veldig fornølydm edl yden/trøkket, men det eneste som er litt tirr er susingen som er i høyttalerene :roll:

Volumkontroll - Options - Properties - ta med AUXILARY og mute den.

 

Bruker selv lillebroren Z-560 med Audigy Player og anlegget er helt SYKT bra. Så tok jeg å mute den AUX og nå har det blitt myeeee bedre igjen (Er plaget av susing når denne er aktivert).

 

Selv har jeg, med lillebroren, alltid hatt anlegget på halv styrke mens jeg så styrer volumet via tastaturet eller mediapaden (diNovo har avtagbar numpad som heter mediapad) og når den når max er det riiimlig høyt. Maksimale jeg noensinne hat hatt det på er 3/4 og da fyker lyden sikkert en hundre meter eler noe utforbi huset her. Det er HØYT, bassen er utrolig deilig og lydkvaliteten er så enormt bra.. Og jeg snakker fremdeles om lillebroren. Z-680 er bare, bare bedre :p

Lenke til kommentar

Vet ikke med z680 men på mitt z2200 så er jeg missfornøyd med subben, ikke det den presterer, men at den presterer FOR bra iforhold til det kassen tåler. Bassrefleksrøret mitt er løst (røret der lufta slipper ut). Skulle gjerne sett at det hadde spilt noen frekvenser lavere f.eks ned til 30hz.

Lenke til kommentar
... Samme som jeg føler bassen min er.. Det bare rumler, det verken dunker eller i det minste rister litt.. Og det gjør bare vondt i hode  ... Har jeg riktig nok 2.1 utgaven, men SUb'n er prikk lik ( spesifikasjoner ) om jeg ikke tar feil..

 

Jepp! Jeg gikk fra forholdsvis drittanlegg. 2stk subbere fra biltema(!), to stk mellom+diskant tandberg fra 1974, og gammel forsterker fra 1973.

 

Selvsagt er z-680'et bedre enn det, men blei veldig skuffet over bassen, da den er nesten som det gamle! :(

Er så enig, jeg ser nå på et Sett fra Ozaki som kom ganske bra ut i en test.. Men jeg er så enig.. Det bare rumler, og lager ulyder.. DEt er jo ikke noen bass.. MEN, er det noen som har tips ? Jada, "plassering" av sub.. Har prøvd..

Lenke til kommentar
z-680 har kommet kjempe godt ut i tester, og er også testvinner flere steder.

 

Og i nesten samtlige tester skryter de av hvor god den bassen er! 

 

Får se om det hjelper med nytt lydkort imorgen...

åssen Lydkort har du ?

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

EDIT: sÅ det nå.. Hadde og Onboard, kjøpte et SB 4.1, fikk jo bedre bass, men jeg synes fortsatt den er tam, bare durer...

Endret av Sc0oT
Lenke til kommentar

Har hatt anlegget mitt siden november i forfjor. Kjøpte Audigy 2 i oktober i fjor elns.

Syns bassen er bra jeg. Det spørs også på om du på PL2 Music effecten, eller Stereox2. Med stereox2 er center høytaleren koblet ut. Prøvde å sette den på fult en gang, og så gikk ut i postkassa. Og det hørtes rimelig godt. Kjøpte også nye kabler. Brukte en del kroner på det også, men det blei bedre det å.

Lenke til kommentar
Hvilken effekt synes du er best til musikk, spilling og film?

Bruker alltid å ha på 6Ch Direct

 

Og jeg vil gjerne kjøpe slik Optical kabel som jeg putter inn i Digital porten på lydkortet mitt 'Audigy 2'. Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt slike, webshop?

 

 

 

:)

har den alltid på PL2 Music. Er nesten logiskt at Dolby Digital Pro Logic effect-mode er bedre enn de andre da. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...