Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken hastighet NGT vil kunne klare å lever til deg er avhengig av flere ting. Det viktigste er avstand til sentral og linjekvalitet. Det er vanskelig å si hvilken hastighet du kan forvente deg, da jeg ikke sitter inne med opplysninger om lenge fra deg til sentral og linjekvalitet. Skulle NGT ikke kunne levere minst 4mbit til deg vil de ta kontakt med deg og opplyse deg om dette.

Lenke til kommentar

Når du skal tyne såpass mye suppe ut av ei linje nærmer du deg et punkt hvor kravene til kvalitet på kobberparet blir ekstra viktig. De aller fleste linjene som brukes til DSL ble opprinnelig strukket for analoge telefoner, og kvaliteten på disse er ganske variable. Hvis du har ei god linje vil du ikke merke noe tap av hastighet, men hvis linja er dårlig er det ikke sikkert du kan oppnå den hastigheten du har bestilt. Dette må nesten sjekkes fysisk ved installasjon. Jeg vil anta at NGT vil tilby et annet abonnement hvis de ikke kan levere det du har bestilt.

Endret av bingelibang
Lenke til kommentar

Jeg vurderte med å gå over til 8MB linja, og jeg ringte NGT, og de sjekket om linja mi klarte den hastigheten, så han skrudde den opp på stedet, men internetten min ble faktisk dårligere, er ikke normalt da når jeg bor over 5000m fra sentralen :p

Så jeg MÅ ha BRAVO, ellers så får jeg dårligere hastighet, men ellers så er nettet ganske stabilt, og jeg har 135 kb/s i gjennomsnitt :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...