Gå til innhold

Dusj slanger og plexiglass


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på om noen har noe erfaring med å bruke dusjslanger til å pynte på strømkabler og slikt inne i pcen. Er det ikke litt utrygt å bruke disse? siden de er i metal og greier?

 

En annen ting, jeg har plexiglass på kabinettet mitt og har fått en diger ripe, noen som har noen tips til hvordan jeg skal få fikset det opp?

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

behøver ikke begynne å bitch for di du ikke ahr fått svar i løpet av 4 timer! Det andre spørsmålet ahr du jo allerede fått et svar på og det første har du jo mer eller mindere svart på selv! Ja dursj-kabler av metall kan skape overledning og ødelegge mye av hardwarene din dersom den kommer borti noe den ikke skulle vært borti! Fornøyd nå?

Lenke til kommentar
behøver ikke begynne å bitch for di du ikke ahr fått svar i løpet av 4 timer! Det andre spørsmålet ahr du jo allerede fått et svar på og det første har du jo mer eller mindere svart på selv! Ja dursj-kabler av metall kan skape overledning og ødelegge mye av hardwarene din dersom den kommer borti noe den ikke skulle vært borti! Fornøyd nå?

sorry :blush: var en teit uttalelse

Lenke til kommentar

greit. Vi kan alle bli litt frustrert enkelte ganger ;)

 

Når det er sagt; dette med dusj-slangene kan gå, men som det meste annet innen case-modding så må man tenke litt før man gjennomfører det og være rimelig sikker på at man minimerer risikoen for at noe går galt. Det er sikkert litt forskjell på forskjellige dusj-slanger og hvis man er veldig forsiktig og fester slangene på en slik måte at man er sikker på at de ikke kommer til å komme borti noe hvor de kan skape overledning sp kan man sikkert bruke det. Men jeg ville ikke gjort det sånn uten videre.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Det hjelper lite at den er jordet hvis det f.eks. blir liggende intil en header på et raid-kort eller liknende. Da får man plutselig jordet et punkt på dette kortet som ikke skal være jordet og da er det ikke nødvendigvis bare dette i-stiks-kortet som ryker :( Men det er jo folk som har brukt liknende ting i casemods. Den eminente G*nome på bit-tech har jo dusj-slanger i sitt plexikabinett (en av tidenes råeste modder!) men da festet og organisert på en slik måte at de ikke utgjør noen risiko for elektronikken. Så som sagt, det kan brukes, hvis man bare nøye vurderer oppsettet og risikoen for at noe kan gå galt. Men jeg vil ikke sitte her å si at det "er ikke noe problem" for da blir jeg plutselig flama av 100 fjortiser som har fått grillet hket sitt, og det er rett og slett bare slitsomt.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...