Gå til innhold

-BMP- Black Mirror Project


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eg kan sende mitt kamera til deg

 

Har stort sett tilgang på kamera, men akkurat i kveld var det ute på tur. Skal prøve å få gjort litt mer å legge ut et par bilder i morgen. Har ikke begynnt på NB og GPU enda i praksis, men har tegnet litt og synset en hel del. Skal bare gjøre ferdig CPU grovt (ikke noe sluttfinish enda) før jeg begynner på de to andre. Har en liten plan om å få plandreid kolleksjonen før jeg tar sluttpussen så snart de er ferdige. Må også prøve å finne noen i nærheten med søyleborrmaskin for å få laget GPU og NB.

Lenke til kommentar
Har lest igjennom hele workloggen nå, og må si at dette kabinettet står det respekt av! Det du har gjort har du fått til utrolig bra, og du gir deg ikke før du får det som du vil ha det. Det er rett innstilling!

 

Er nok desverre alltid endel småting som ikke går helt som jeg måtte ønske, men i hovedsak er alt som jeg hadde sett det for meg i utgangspunktet. Godt fornøyd med det.

 

Denne updaten tok endel lengre tid enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt, men jeg har vært litt opptatt med en av de andre "sykdommene" mine; Fluefiske.

 

Her kommer uansett litt mer bilder.

 

159l.jpg

 

160l.jpg

 

For de av dere som husker bildene av "verkstedet" mitt fra første side, her er det nye stedet jeg har til rådighet. JA, det er rotete der. Fordelen er at det ikke gjør noe om jeg roter litt til. Eneste som mangler er metalldreiebenk og søylebormaskin.

 

 

162l.jpg

 

Blokken sett fra undersiden. De to hakkene inn i hjørnene på kjernen er rester av litt uforsiktig baufiling. De er heldigvis ikke dypere enn at de forsvinner hvis jeg får plandreid blokken. Hvis ikke får jeg litt jobb med sandpapir.

 

 

161l.jpg

 

Blokken etter at jeg har frest ut dyse og skrudd den sammen. Er ganske så skeptisk til om dette faktisk holder tett. Her ser dere det er endel dugg mellom plexilagene etter at jeg prøve å blåse inn gjennom dysen. Nå er ingenting fintilpasset eller pusset enda, så det blir nok endel bedre, men skeptisk er jeg uansett. Kommer ikke til å sette den inn i maskinen før jeg er sikker på at den er tett! Litt for mye dyr hw.. På 2.edition av CPU blokken (er en stund til den kommer) kommer jeg trolig til å sette skruene gjennom fra toppen og gjenge opp huller i kopperplaten.

 

Nå er det hovedsaklig å designe ferdig NB og GPU blokkene og lage disse. Finpuss osv tar jeg helt til slutt.

 

Stay tuned

 

Magnus

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Da kommer updaten jeg lovet. Til tiden jeg sa til og med :) Har gått en del fremover i helgen, og mye tilbake helt på slutten. Tilbake til det senere.

 

163l.jpg

Nytt leketøy i samlingen. Stativet kostet 198,- hos Clas. Ikke det mest stabile jeg har vært borti, men det gjør jobben bedre enn jeg greier manuelt. Verdt pengene så langt (Makitaen fulgte ikke med).

 

Over til selve blokkene. Har jobbet hovedsaklig med GPUblokken i helgen.

 

164l.jpg

Fant ut at enkleste måten å få delene like på er båndsliper. Funker knall! Bare passe på å ikke pusse vekk for mye....

 

165l.jpg

Sånn ser blokken ut grovt pusset. Planen er at vannet skal komme inn på ene siden, presses gjennom finnene, og tas ut igjen på andre siden. Blir ikke noe dyse her. Håper at dette skal gjøre blokken litt mindre restriktiv mot flowen. Ting er bare grovtilpasset her, så vannkammeret ser IKKE pent ut enda.

 

166l.jpg

Klart for lodding av ribben til bunnplaten. Ribben er allerede bearbeidet en god del. Bunnen er i utgangspunktet 4mm tykk, så halvparten av dette er saget vekk. Dessuten er alle finnene kappet i høyden så de er like høye som vannkammeret.

Matpinsett av stål er fine greier når man leker med varmt metall på komfyren. Alu biten er for å beskytte kokeplaten mot eventuellt søl.

 

167l.jpg

Ribben loddet på. Driver å sliper vekk overskuddstinn og annen drit fra undersiden her. Kun grovt papir foreløpig. Har som sagt tidligere planer om å få plandreid blokkene før finpussen.

 

168l.jpg

Ble som sagt litt skeptisk til sammenføyningen på CPUblokken. Her har jeg derfor planlagt å sette mine kjære umbracoskruer ned fra toppen og skrus inn i kopperplaten i bunn. Har her gjenget opp hullene.

 

169l.jpg

Så slo Murphy til.. Har tydligvis vært litt for ivrig med båndsliperen og tatt vekk for mye av kanten. Både vannkammeret og topplaten sprakk da jeg skulle bore opp hullene til sammenføyningsskruene. Her er det bare å lage nye. Kommer til å lage huller og vannkammer først denne gangen, og slipe til formen til slutt!

 

Noen som har noen kommentarer til designet av blokken? Vil jeg kunne få noe høyere flow siden jeg ikke bruker dyse, eller er det å håpe på litt mye? Jeg har ikke boret kanaler helt på bunn her slik Skrue har gjort på sin fordi jeg ikke hadde tilgang på søyleboret før jeg hadde bearbeidet ribbene. Lurer litt på å utvide alle kanalene litt for å bedre flow litt mer, men tenkte jeg skulle prøve slik det er først.

 

To be continued som time in the future..

Stay tuned

 

Magnus

Lenke til kommentar
kan jeg komme på besøk en gang etter skoletid når du er ferdig?

 

Det skal vi alltids få til. Er jo ikke mange metrene fra skolen.

 

ergelig når ting sprekker når man nermer seg slutten

 

Er det, men nå sprakk det fordi jeg hadde vært for ivrig med båndsliperen og tatt vekk for mye på sidene. Regnet egentlig med det da jeg begynnte å bore. Var ikke så mye annet å gjøre enn å håpe på det beste. Gjør ikke den feilen en gang til i alle fall.

Lenke til kommentar

Hei hei alle sammen...

Her kommer faktisk enda en update. Ikke ille til meg å være. Ettersom både vannkammeret og toppplaten sprakk på GPU blokken fant jeg ut at her måtte det revideres litt på arbeidsmetoden. Har stått i kjellererboden etter forelesning i dag og lagd nye.

 

170l.jpg

Nytt vannkammer på vei. Skulle ikke slite med for tynne kanter nå nei.

 

171l.jpg

Topplaten og vannkammeret ferdig boret ut og montert på bunndelen.

 

172l.jpg

Etter en tur på båndsliperen ser det slik ut. Selve vannkammeret ser ut som et helvete foreløpig, men pga litt bom på senter med loddingen blir kammeret også skjevt. Skal selvfølgelig pusse mer på det.

 

173l.jpg

Her har jeg brukt helt gjennomgående skruer i motsetning til CPUblokken. Dette synes jeg virket mye bedre. Føler meg mye sikrere på at dette holder tett. Allerede nesten helt fri for luftlekkasjer. Bunnen her skal jeg også prøve å få plandreid, så den blir bedre. Har bare grovpusset med 180papir her.

 

174l.jpg

De to blokkene ferdig formet. Nå gjenstår det å få desigenet en brukbar chipsetblokk. Har et par ideer jeg skal se litt på. Trengs jo ikke så hard kjøling her. Disse to er på langt nær ferdige. Dette er bare grovformen. Skal pusses MYE på alle sammen så fort jeg har fått bunnen ferdig plan.

 

175l.jpg

Litt for moro; Skjermkort med orginalkjøleren,

 

176l.jpg

og med vannblokka. Synes det hjalp endel på utseende i alle fall.

 

 

Nå blir det å sette seg ned å designe ferdig NB blokken.

 

To be continued...

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...