lysbryter Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Jeg får to vertikale striper på TV-skjermen når jeg kjører signalene fra mitt PowerColor Radeon 9800 Pro på min Philips 32PW8606. Da jeg brukte mitt gamle Gainward GF3 Ti200 kort var bildet imidlertid helt bra. Jeg bruker Omega-driverne basert på Catalyst 4.2, og kjører "theater mode". Kan frekvens eller andre innstillinger ha noe å si?
Admin'c Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 har samme prob med mitt xcard, sendte en mail og fikk dette svaret men har ikke fått prøvd det enda. Kanskje du vil prøve det? Hello, It sounds like you may have a grounding issue between your computer and your TV. You can try plugging them into the same grounded power supply, or you can synch the grounds between the TV and the computer, by running a bare wire between the exposed metal chassis of the computer and TV. Har du problemer med å skjønne hva som er skrevet så er det bare å pme meg
lysbryter Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Skrevet 17. februar 2004 (endret) Hmm... Jeg hadde som sagt ikke dette problemet med mitt forrige nettverkskort. Og både TVen og PCen har forsåvidt også samme strømuttak. Her ser du hvordan stripene ser ut. Bildet er tatt med webcam, og er ikke i så veldig bra kvalitet, men de vertikale stripene sees godt. I tillegg synes jeg også fargene er ganske blasse, men jeg vet ikke om akkurat det var bedre med det forrige kortet. Endret 19. februar 2004 av lysbryter
lysbryter Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Skrevet 18. februar 2004 (endret) Nedenfor er et par nye bilder. (mørkt i rommet) (lysere bilde) Like fullt ser dere at det er STRIPER i bildet. Som sagt var bildet perfekt med det forrige skjermkortet, med samme TV, PC og kabel. Er det ingen andre som har sett noe liknende før? Jeg får vel eventuelt sende en mail til PowerColor da kanskje? Endret 18. februar 2004 av lysbryter
Mushaboom Skrevet 18. februar 2004 Skrevet 18. februar 2004 Har også opplved slike problemer, dog med ATI og ikke med nVidia som jeg har nå.
lysbryter Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Skrevet 18. februar 2004 Har også opplved slike problemer, dog med ATI og ikke med nVidia som jeg har nå. Ja, det er jo ATI jeg har nå, og nVidia jeg hadde før, da jeg ikke hadde problemer. Men har du en "diagnose" til meg da?
lysbryter Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Skrevet 22. februar 2004 Jeg har sendt mail til både PowerColor og PCUtstyr i løpet av helga, så får vi se hva jeg får til svar.
lysbryter Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Jeg har fått returskjema fra PCUtstyr nå. Bare en siste ting jeg kom på: S-videokabelen min er 5 meter. Det har ingenting å si at den er såpass lang? (Det funker jo bra med mitt gamle GF3Ti200-kort).
The Guardian Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Jeg har et GF4 Ti4200, som jeg har koblet til tvn med en 5m s-video, så det er nok ikke problemet. Virker som det er noe med ATI-kortene. Du har antakelig prøvd med både 800x600 og 1024x768, og herjet med alle innstillingene.. Får du stripene bare i fullscreen eller også på skrivebordet?
lysbryter Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Skrevet 24. februar 2004 Også med skrivebordet, så jeg antar det ikke har noe med overlay-innstillinger å gjøre... Sender kortet i retur i morgen. Det kan da ikke være riktig at det skal være slik som på bildene?!
struct Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Har selv hatt dette problemet i mange år, og har etter hvert lært å leve med det. Det som er litt merkelig.. er at etter jeg flyttet for et halvt års tid siden forsvant disse stripene! Har pr. i dag et stripefritt bilde på tv'n Ikke vet jeg hvorfor men.. Jeg tror ikke det er noe i veien med skjermkortet ditt.. tipper det heller har med forstyrrelser på kablene å gjøre. Stikk innom hifiklubben etc. å hør om du får låne en godt skjermet s-video kabel av dem å prøv med den.
struct Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Kan også nevnes at Philips-tv'er er litt vel følsomme på det området der. De krever som regel gode signalkabler. Hender jeg får veldig svake striper når jeg kobler til gamecube'n min også. Men de forsvinner når jeg dytter litt på kabelen. En kompis av meg som også har phililps har samme problemet. Ellers må jeg jo si at philips er et utmerket merke.
terjer Skrevet 11. mars 2004 Skrevet 11. mars 2004 Opplever det samme med Sapphire Radeon 9800Pro og Philips Noen som har funnet en løsning på dette eller?
lysbryter Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Skrevet 11. mars 2004 Jeg synes det er vanskelig å skylde på TVen eller kabelen, når det fungerer perfekt med mitt gamle Gainward GF3Ti200-kort. Dette kortet bruker jeg for øvrig fortsatt - har ikke hørt noe fra PCUtstyr om returen ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå