Gå til innhold

HOWTO: Linux og Zepto 1120a laptop


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en Zepto 1120a laptop for en måneds tid siden, og er veldig fornøyd hittil.

 

Ett av målene mine med den er å sette den opp skikkelig i Linux. Den skal optimaliseres helt i forhold til hardwaren, og fungere så bra som mulig.

 

Nå har jeg kommet meg nesten i mål, og fått en del erfaringer hittil. Jeg har laget et eget dokument som også kanskje kan hjelpe andre Zepto brukere.

 

Siden oppdateres kontinuerlig, og det er nok masse mer som kan tilføyes. Har du kommentarer eller tips så tar jeg gjerne imot! :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har ikke zepto relativt god linux støtte? Mener å huske at de hadde en egen distro før kalt zeptux?

Jo, stemmer, Zepto hadde en linux distribusjon som het Zeptux. Den var vel basert på skolelinux, men jeg vet ikke helt status på den nå.

 

Keep up the good work!

når det gjelder 'compiling a kernel', ville det ikke vært greiest å lagt ved en .config som passer for den laptopen?

Egil.B, jo det er planen, jeg holder på å teste min nye 2.6.2 kjerne nå, og når den er 100% konfigurert kommer jeg også til å legge ut .config filen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...