Gå til innhold

SWG nybegynner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

Har akkurat bestillt meg SWG,  og lurte da på litt diverse..

Hvor holder de norske\skandinaviske spillerne til?

Hvor bør jeg starte?

Hva bør jeg være oppmerksom på, tips triks lignende..?

 

MVH

Anders

Det hjelper alltid å søke etter informasjon.. Men jeg kan si noen ord.

 

Finnes mange norske spillere på Eclipse - hvor også norges største PA (guild/klan), NiS, holder til. Vi har eksistert i over et år - og har vært online i SWG sida US-release i fjor sommer. Så jeg anbefaler da seff å starte på Eclipse.. I en eller annen stor by på Corellia, Naboo eller Tatooine. Coronet på Corellia, Theed på Naboo, Bestine på Tatooine er nok noen gode tips.

 

Vi har også en by på Rori - Isbree - som du kan besøke..

 

Tips/triks finnes det sikkert tusenvis av. Sjekk de offsielle foruma på www.starwarsgalaxies.com, sjekk NiS-forumene (se signatur), og sjekk ut fan-sider på nettet. (Google er din venn!)

 

Jeg kan komme med et par tips..

Når du lager karakteren din, og trår ut i Galaksen for første gang, ikke vær redd for å prøve flere yrker på en gang. Ta gjerne 3-4 Basic yrker til å starte med - så du finner ut hva du liker og ikke liker. Ta artisan så du kan lage noe, ta opp Marksman så du kan skyte noe, medic for å heale deg sjøl, scout for å lage camps, etc. Undertegnede tok opp alle basic-yrkene utenom Entertainer ...

 

Var en stund Architect, artisan, scout, marksman, pistoleer, medic og CH. Sier seg sjøl at dette ikke gikk i lengden - men jeg fant ut at jeg ikke likte å lage ting.. ble kjedelig i lengden. Nå er jeg master CH/Swordsman.

 

Men ja.. lykke til! :) Og velkommen til SWG ..

 

Du har gjort et godt MMORPG-valg! :thumbs:

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Da starter jeg nok på Eclipse :)

 

Kommer nok ikke til å joine noen guild i begynnelsen, da jeg først og fremst har planer om å se meg litt rundt, og bli litt kjent.

 

Første char blir helt klart en wookie(scout?), men mer har jeg ikke bestemt enda.

 

-Noen tips når det gjelder valg av rase i forhold til de forskjellige yrkene?

Har lest nonstop de siste dagene, men finner ikke noe spesifikt. søke på forumene er jo som å lete etter ei nål i en høystakk :(

Lenke til kommentar
Mulig jeg finner svar på det jeg lurer på nå.

Tok en titt på forumet deres, var jaggu endel interesant der :D

Så fort du søker deg inn i NiS, så får du tilgang til enda flere forum - kun for medlemmer.

 

Når det gjelder de ulike rasene kontra yrker du ska ha så er det egentlig valgfritt. Er såpass lite å tjene på å velge "rett" rase, så det er egentlig ett fett om du er wookie Scout eller human Scout. Sjangsen er også MEGET HØY for at du ikke kommer til å bli det du hadde "tenkt" deg før du begynner å spille! :)

 

Så bare velg en rase du synes er kul og vil være noen måneder framover ..

Lenke til kommentar

hva du enn gör ikke jeg sa IKKE velg wookie... du har ikke mer liv enn andre og du kan ikke ha armor. har du noen som helts plan å pvpe velg zabrak heller human. da har du mest mind. som är nökelen til en god pvp charracter.

 

 

Jeg spiller selv på wonderhome. I en internasonal clan.

Lenke til kommentar

vill du ha ett template for "den perfekte" pvp gubben er vell det:

master rifleman

4034 tka

master fencer

 

det gir deg en sinsyk höy defiance både range og melee jeg har soloed hele tuskenfort uten at dem traff meg en eneste gang :thumbs:

 

Dette gir ikke rom for medic eller scout så du har problemer med å heale deg og det vill gå litt sakte opp bakken.

 

//Shela på wonderhome

Lenke til kommentar
Ja da har jeg begynt å spille. Temmelig forvirret så langt, men det går fremover.

Det ble Human scout\marksman og jeg sikter på å bli en bounty hunter. Men akurat nå løper jeg bare forvirra rundt å loker :)

 

alle tips hjelper :D

Kan jo møte deg in-game nå...

Har du msn?

 

Add meg - [email protected]

 

edit: Markarian er nicket in-game.

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
vill du ha ett template for "den perfekte" pvp gubben er vell det:

master rifleman

4034 tka

master fencer

 

det gir deg en sinsyk höy defiance både range og melee jeg har soloed hele tuskenfort uten at dem traff meg en eneste gang :thumbs:

 

Dette gir ikke rom for medic eller scout så du har problemer med å heale deg og det vill gå litt sakte opp bakken.

 

//Shela på wonderhome

er vel ikke mye vits i og begynne en slik template nå ettersom de skal fjerne defence stacking ved neste publish? :ermm:

Lenke til kommentar
er vel ikke mye vits i og begynne en slik template nå ettersom de skal fjerne defence stacking ved neste publish?

 

Det er vell ikke noen som vet hva neste publish kommer å gi men ha 1 range og en melee skill kommer till å väre det som er best. du må ha muligheten till å sloss på mer enn ett sett.

 

 

Vi får se når neste publish kommer men jeg tror i allefall TKA og rifleman vil väre bra :)

 

/shela på wonderhome

Lenke til kommentar

Jeg har 2.4ghz P4, 512ram, 128mb ATI 9600xt

Skal jeg kjøre på full gfx? Synes det lagger uansett hva jeg setter det på:\

Eller kan det ha å gjøre med servern jeg spiller på, eclipse.

Ser Farstar står som recomended, hvorfor spiller ikke NiS på denne hvis den er nermere??

Lenke til kommentar
Jeg har 2.4ghz P4, 512ram, 128mb ATI 9600xt

Skal jeg kjøre på full gfx? Synes det lagger uansett hva jeg setter det på:\

Eller kan det ha å gjøre med servern jeg spiller på, eclipse.

Ser Farstar står som recomended, hvorfor spiller ikke NiS på denne hvis den er nermere??

Stemmer.

 

For å ta det siste først, grunnen til at FarStar står som recommended akkurat nå, for deg, er at det er færrest spillere på den serveren akkurat nå. Og den står i europa - dvs den har god ping.

 

Når NiS ble oppretta var det bare servere i USA, og vi valgte da å være på den uoffisielle EU-serveren Eclipse. De fleste andre Europeere som fikk spillet så tidlig spillte og spiller også på Eclipse.

 

Vi har også en underdivisjon som spiller på Chimaera - dvs den andre serveren i Europa. Men jeg vil tippe at ca 90% av spillerne våre er på Eclipse.

 

Men uansett.. Er ikke så stor forskjell fra Eclipse og EU-serverne, så vi har derfor holdt oss til Eclipse. Er bare å joine oss.. :)

 

 

PS - pc'en din er helt grei, men spillet er laga for å være pent å se på i flere år fremover. Så du kan ikke ha alt på fullt... Test ut hva som funker, jeg har på 30% av full grafikk. Sånn ca.

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...