Gå til innhold

ATI 9600 pro, glimrende å klokke!

Nikern

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har nå sittet og klokket skjermkortet mitt i snart 2 dager. Å jeg blir bare så fornøyd. Har et GeCube 9600 Pro kort som jeg bruker powerstrip på. Det som er at jeg har klokket Engine hele tiden for ram'en lar seg ikke klokke veldig langt.

Jeg instalerte VGA silencer for noen dager siden og har etter det sittet og testet.

Orginalt er 9600 pro på 400 MHz engine og 300 (vil da si 600 pga DDR). Ram'en får jeg opp i 640 MHz mens engine: hele 531 MHz :yes: det er faktisk MAX hva PowerStrip lar meg klokke skjermkortet. Dette funker helt fint i 3dmark03 og noen runder DesertCombat. Eneste gangene jeg får artifacts eller at det låser seg er når memory er Over 321 MHz, så den holder jeg på 319 for å være på den sikre siden. Dette er jo helt over min forventing til gpu kjøleren. Så nå lurer jeg på hvilket program som lar meg gå OVER 531 MHz på engine?

*edit. går opp fra 3200 poeng på 3dmark03 til 3838 med denne klokkinga.

640 poeng mer det.

**edit. Dette er en forbedring på engine på hele 32,75% !!!!! :thumbs::thumbs:

Endret av Nikern
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallo, hvor kjøpte du den "VGA silencer" kjøleren?

NB: Som passer til 9600pro

-Twisty

Jeg moddet den selv ;) det var lett, bare å slipe vekk ca 1 cm på kobberet der det tar nedpå pci porten. Tok halvtime å fixe, var veldig lett. Så det er ikke noe problem å kjøpe for så å slipe ned.

Kjøpte det på microplex.

Skrevet
oisann!!

Har et gigabyte 9600 pro kort, så det du sier , er at det ikke er lurt å klokke det så mye høyt med memory?

Ikke hvis du vil ha det stabilt. Mitt ble veldig ustabilt på hastigheter over 320 MHz på memory. Men under det går det helt fint.

Skrevet
Bare så du vet det så skal et orignalt 9600pro klare 3800 poeng i 3dmark03

Dette er feil. Et originalt 9600 Pro skal klare 3200 standard ikke 3800 det er litt i overkant av hva 9600XT klarer på standard.

Skrevet

Husk at jeg bare har en AMD XP1800+ da.. og en veldig gammel 38 gigs harddisk.. så tror nok det der er en veldig bra score for min pc.

Skrevet

neppe.

for en dum komentar, har du noe mer grunnlag enn dine egne tester for å si "neppe"?

Skrevet

neppe.

for en dum komentar, har du noe mer grunnlag enn dine egne tester for å si "neppe"?

Når jeg da har 3 kompiser med 9600 kort, der de alle har XP2500 kort, to av de har XT kort. Så mener jeg nok at jeg har grunnlag nok.

Skrevet

Pluss at det da vil si at 4 stk med ganske forskjellig utstyr har en eller annen grumsom feil som hindrer systemet deres i å yte max?

Skal ikke si at jeg ikke tar feil, men som sagt, neppe.

Skrevet

neppe.

Kanskje en litt lite utfyllende kommentar, men helt rett. |seVen| tar helt feil.

Skrevet

RadClocker lar deg klokke så langt du vil.

Kan jo nevnes at 9600PRO (RV350) klokker omtrent like bra som 9600XT (RV360), men standardspenningen er lavere. En liten voltmod så greier kortene lett 600+ på coren.

Klokket forresten 9500PRO umoddet med standardkjøling (dog med litt hjelp) fra 275 til 415 gjennom 3DMark2001, altså 66% OC. Er ikke så veldig imponert av 9600 jeg :green:

R300 :love:

Skrevet

mitt fireblade kjører fint 520/350, får da over 4000 i 3dmark03. Men fireblade-korta har minnet som tåler opp til 350, mhz. De vanlige 9600pro, har minnet som tåler 300 eller 330mhz. Er ganske fornøgd med 9600pro, men var mer fornøgd med 9500pro, da jeg fikk 3978p uklokket! i 3dmark03, og 13900 i 3dmark 01.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...