Jump to content
Sign in to follow this  
jalme

systemgjenoppretting fra XP-cd

Recommended Posts

I dag måtte jeg installere XP på nytt etter ein fatal feil i et program. Kunne heller ikke starte i F8-sikkerhetsmodus. Da jeg satte i Xp cd-en fikk jeg et valg om systemgjenoppretting - F2 - mot at jeg satte i en gjenopprettingsdiskett.

Hvordan lager jeg denne disketten?

Kanskje jeg da neste gang bare kan gjenopprette uten å installere?

Vet ikke hva slags gjenoppretting du har støtt på i xp-cd'n. Men du skal ikke behøve noen gjenopprettingsdiskett for å kjøre gjenoppretting fra cd'n. Bare sett cd'n i drevet - restart maskinen og velg "Trykk en tast for å boote fra cd" når du får opp det valget. Så kommer du etterhvert til Recovery Console - som er en reparere - eller gjenopprettingsfunksjon for WinXP

Får fortsatt melding etter å ha bootet Xp-en og trykket F2 : Sett inn diskett merket "Windows diskett for automatisert systemgjenoppretting" i diskettstasjonen.

Bruker XP Pro SP1 2002

Får fortsatt melding etter å ha bootet Xp-en og trykket F2 : Sett inn diskett merket "Windows diskett for automatisert systemgjenoppretting" i diskettstasjonen.

Bruker XP Pro SP1 2002

Du skal ikke trykke F2. Bare gjør det jeg beskrev ovenfor: og når "Trykk en tast for å boote fra cd" kommer opp - gjør du det. Etter det tar det en stund mens installasjonscd'n sjekker hardwarekonfigurasjonen din - så får du valget mellom å installere "fresh", eller kjøre recovery