myexplorer Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 Noen som vet om det er mulig å lakke en hvit skjerm til svart, hvilke lakk eller maling trenger man osv.. Er det noen som har erfraing med dette? tenker det er billigere å male skjermen svart istedenfor å kjøpe en ny skjerm. Har en 15 tommers lcd skjerm, garantien gjelder ikke lenger da ikke butikken finnes.
myexplorer Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Skrevet 16. februar 2004 (endret) Skal jeg kjøpe meg svart da? Endret 16. februar 2004 av myexplorer
Calm Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 Noen som vet om det er mulig å lakke en hvit skjerm til svart, hvilke lakk eller maling trenger man osv.. Er det noen som har erfraing med dette? tenker det er billigere å male skjermen svart istedenfor å kjøpe en ny skjerm. Har en 15 tommers lcd skjerm, garantien gjelder ikke lenger da ikke butikken finnes. Klart det er mulig Du kan f.eks. spraye med en matt svart-grå lakk... kan sikkert se ganske smud ut; men det kan jo kanskje bli problemer med ventilasjonsrillene på toppen da? er vel ikke så bra å få lakk inni skjermen...
m-kane Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 Som en advarsel, garantien kan gjelde fra importør/produsent.
myexplorer Skrevet 16. februar 2004 Forfatter Skrevet 16. februar 2004 hvor kjøper man fettstifter da? vil ikke dette gå av når man tar på skjermen?
TeSp Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 Kan man reklamere på noe man har ødelaght selv?? Så hvis jeg overklokker cpuen min til den ryker også reklamerer jeg på den.. Tror ikke det går..
haugsand Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 Kan man reklamere på noe man har ødelaght selv?? Så hvis jeg overklokker cpuen min til den ryker også reklamerer jeg på den.. Tror ikke det går.. Nei, det går ikke.
SupremeX Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 det bør da være mulig? bare å ta av dekslet til skjermen og spraye ivei? Kan man reklamere på en overklokket cpu som ikke er ødelagt av overklokking da?
zarion Skrevet 16. februar 2004 Skrevet 16. februar 2004 niks, så vidt som jeg vet ryker all garanti med en gang du river i litt ekstra ytelse i all hw
Swixz Skrevet 17. februar 2004 Skrevet 17. februar 2004 Først demonterer du dekslene, så vasker/avfetter du grundig(!), bruk maskeringstape eller vaselin på de stedene du ikke vil ha lakk (led o.l.) Så anskaffer du deg helst noe som heter vinyl-dye/plastic-dye, det er en lakk som trenger INN i plasten og gir en fabelaktig finish. Alternativt kan du bruke en kvalitets akryl-lakk(sprayboks), anbefaler Teroson Rallye color som har en fin dyse og høyt trykk. Så finner du deg en støvfri(!), varm plass og lakkerer direkte på plasten (uten grunning). Vær tålmodig, spray på god avstand og vent mellom hvert strøk. Fryktelig fristende å holde boksen nærmere for å bli ferdig fortere... Har gjort dette selv flere ganger, det er ikke vanskelig og resultatet blir forbausende bra. Faktisk kan du ikke engang se at det er lakkert, hvis du bruker plastic-dye. Plastic Dye får du bl.a. på Gasolin.no(har de det ikke inne kan du sende dem en mail og be dem om å ta inn mer. Biltema har også et lignende stoff til å friske opp støtfangere med, men det har jeg ikke prøvd. Teroson Rallye Color har jeg brukt å kjøpe på Torshov Bilrekvisita(storsenter i Ski), men det er sikker mange andre som har dette merket. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå