Gå til innhold

Billig og god pumpe og vannblokk!


Anbefalte innlegg

fUsiOn: Du vet jo at energi ikke kan forsvinne, men bare omgjøres til en annen type energi. Hva skjer så med bevegelsesenergien? Går den kun over til stillingsenergi? Det er vel noe som går over til det, og en annen del til varme, selv om det er marginalt med friksjon.

Jeg er klar over det, men i et vannkjølingssystem er ikke isolert, og det er heller ikke den bøtta som jeg fortale om.

Selvfølgelig er jeg enig om at pumpa vil slite litt hvis den er isolert, men det er den ikke.

Du har vel ikke planer om å pakke inn hele vannkjølinga di og ikke bruke radiator?

 

Og forresten, det er ikke bare radiatoren som kvitter seg med varme.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ja fUsiOn, korleis ligg det an i dag då?

Vil ei pumpe som som brukar 14W omdanne 14W til varme, eller?

 

Når eg tenke meg om så er jo dette noko som alle veit.

Nei, no veit eg ikkje om du tulle med meg eller ka som skjer. Eg er ofte litt lettlurt så det er vel ikkje heilt usannsynlig at dette berre er tull.

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar

Kan vi ikke bare konkludere med at noe av varmen fra pumpen blir overført til vannet, det har jeg aldri benektet heller.

 

Og nei, for aller siste gang, en pumpe som bruker 14W vil ikke omdanne all den elektriskeenergien om til varme. En del går til varme ja, men hadde det bare vært varmeenergi så hadde ikke vannet flyttet på seg.

 

Skjønner ikke hvorfor vi diskuterer det engang. Enhver idiot bør skjønne at en ikke skal isolere hele vannkjølinga og at en radiator kan være kjekk å ha.

Lenke til kommentar

Ja ok diskusjon på feil grunnlag.

Det eg meiner er at i lengden vil ei pumpe på 14 watt overføra all dens tilførte energi til vannet i vannkjølingsystemet, nemlig 50400 J i løpet av ein time.

 

Men det skjer ikkje momentant da ville jo pumpa ha ein effektivitetsgrad lik null, som du skreiv i din forrige post.

 

Om den er nedsenka i vannet.

Lenke til kommentar

dersom pumpa på 14w tilfører 14w varme til vannet... hva skal drive rotoren ?

Dette er ei pumpe dere gnåler om.

ikke et varmeelement.. piss meg i øyra ass...

Og skulle magnetismen som driver rotoren utvikle 14w ren varme ville ikke den forplante seg ut den vesle tynne stålpinnen og avgi alle 14w varme til vannet når en del av varmen vil forsvinne via pumpas chassis.

 

selv et varmelement på målte 1000w, avgir ikke 1000w ren varme.

God damnet at eg abbonerte på dette forumet ass..

deaktivert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...