struct Skrevet 14. februar 2004 Skrevet 14. februar 2004 Oppgraderte maskina med et nytt hovedkort, et Abit NF7-S v2.0. Nå får jeg imidlertid ikke skjermkortet til å fungere. Skjermkortet er av en litt eldre modell, et Hercules Prophet 4500, som er basert på Kyro2 brikken og bruker AGP2X. I device manager i XP er det en feil med "nForce2 AGP Host to PCI Bridge". Står at den ikke finner nok ressurser. Har sett litt rundt på nettet, og har funnet at det er flere med samme problem. Enten med Kyro-brikker eller med nForce-brikker på skjermkortet, men har ikke funnet noen løsning på dette. Kanskje noen her kan hjelpe meg!?? Må jeg virkelig kjøpe meg en nytt skjermkort!? Liker det jeg har fra før veldig godt.. Sitter nå med 640x480 piksler og hele 16 forskjellige farger.. jey.
Syar-2003 Skrevet 14. februar 2004 Skrevet 14. februar 2004 Regner med at du har reinstallert windows , og at bios har acpi og apic enablet med mps 1.4 før win installasjonen. Slik at du får mere irq ressurser og rett HAL og ikke kluss med devices.
mago Skrevet 15. februar 2004 Skrevet 15. februar 2004 change your operating system go back on win98se ...everything will be fine.Hercules 3d 4000xt supports only agp 2x ,windows Xp will not allow to start graphic interface to old video cards. on agp 8x. eller prøv The Hercules 3D Prophet 4500 AGP 4x MOD http://www.paraknowya.com/articles/agpmod/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå