Carl M Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 (endret) Sitter her på et lite lan og sliter litt med nettverket mitt.. jeg finne andre, men bare igjenn om \\"deres ip" aka "\\192.168.0.1" og ikke navnet på pc'n -Ingen kan finne meg, verken igjennom ip'n min eller navnet -Jeg klarer å pinge de i cmd, men bare ip'en deres aka "ping 192.168.0.1" osv Går jeg inn på arbeidsgruppen i "mine nettverks steder" kommer det opp en feilmelding om at jeg muligens ikke har til gang til ressursen og at jeg må kontakte system admin. men JEG ER jo admin og enda rarere: hvis jeg går inn på pc' i safe mode m/nettverk og på admin kontoen klarer jeg å finne/gå innpå andre som vanlig. Har btw internett gjennom routeren Hjelp! trenger virkelig hjelp her og helst fort Takker for alle svar ### Topic redigert av moderator ### Endret 10. april 2004 av B|Real
Angelboy Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 prøv noe så enkelt som å reinstallere driverene på nettverkskortet ditt .... og husk har du fast ip og andre automatisk finner man ikke alltid hverandre.
Hawkie Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 du mangler en Wins server, det er den som har info om maskin navn på nettverket. Dessuten uten wins kan du KUN se de som tilhører samme arbeidsgruppe som deg. Dersom XP's firewall er på, vil maskinen være stealth i nettverket.
ronnyaa Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Maskinene skal finne hverandre etter en stund, det kan være en ide å gå i ett kommandovindu å prøve å pinge maskinene først for å framskynde prosessen. WINS server brukes i større nettverk for å hindre at klientmaskinene genererer trafikk vha lokal navneresolusjon. Det kan være en brannmur som gjør at du ikke ser den andre maskinen, eller browser tjenesten kan være stoppet (den tjenesten som tar seg av netbios navne resolusjon dersom det ikke er wins i nettet).
Angelboy Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Hawkie har et poeng med firwall der .. har du det så er du rett å slett ikke på nett (sett fra de andre sitt synspungt) dette fordi xp firwallen har defult block på alle porter, der er mulgheter for å åpne porter eller slå den av.
Carl M Skrevet 9. april 2004 Forfatter Skrevet 9. april 2004 (endret) Hvordan slår du av win xp firewallen da? Og hvordan kan jeg få wins server? Det kan være en brannmur som gjør at du ikke ser den andre maskinen, eller browser tjenesten kan være stoppet (den tjenesten som tar seg av netbios navne resolusjon dersom det ikke er wins i nettet). Og hva er browser tjenesten? Endret 9. april 2004 av So
ronnyaa Skrevet 9. april 2004 Skrevet 9. april 2004 (endret) 1. Slå av brannmur i xp : Dobbelklikk på lokal nettverkstilkopling nede ved klokken, velg avansert, fjern krysset der det står noe sånt som "beskytt......" 2. Hvordan få WINS : Du må nok ha en egen server som tar seg av det, hvis ikke, se punkt 3 3. En tjeneste som lokalt (på din maskin) tar seg av navne resolusjon (oversetting fra ip-adresser til navn) i nettverket, noe som gjør at du f.eks kan skrive \\maskin istedet for \\12.12.12.12 Forøvrig anbefales support sidene til M$ til å finne ut mer om slike ting, evt Google EDIT : Litt leif.. Endret 9. april 2004 av ronnyaa
Angelboy Skrevet 10. april 2004 Skrevet 10. april 2004 firewall forklaring Wins Sample Managing the Windows Server Platform WINS Service Product Operations Guide Til informasjon er WINS server med i Windows NT,2000,2003 Server good luck
digiconsult Skrevet 10. april 2004 Skrevet 10. april 2004 feilmeldingene i windows betyr ikke annet en "virker ikke". Hva den enn sier om admin er uvesentlig.
Neogeno Skrevet 10. april 2004 Skrevet 10. april 2004 Sikkert Firewall ellers må du endre litt på diverse innstillinger. Og du kan kjøre Nettverksveiviser og legge det inn på disk og kjøre det på de andre sine maskiner også.
ranvik Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 hvorfor ikke bare bruke en simpel ip scanner ? http://www.angryziber.com/ipscan/ da får du opp alle
Carl M Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 (endret) hvorfor ikke bare bruke en simpel ip scanner ?http://www.angryziber.com/ipscan/ da får du opp alle Jeg vil jo at de andre skal finne meg og da Oppdatering: Testa igjen i dag etter å ha installert Wins Server(den som Angelboy linka til) Funker ikke... Noen andre ting som kan være galt? (Har nødig lyst til å reinstallere windows bare for det ) -Er litt rart da, for det funka fint i et halvt år helt til det lanet der fatter ikek vha som har skjedd P.S *Murrr*Grrr*Knurr*Ikke helt enig med modereringa til B|Real, men*Grr*gidder ikke å stresse* Endret 25. april 2004 av So
Aleksander Eide Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Har du prøvd å kjøre 'Set up a home or small office network'-guiden som du finner under Network Connections? Gå igjennom den med de riktige valgene, og reboot. Har du delt noen mapper? Er 'Server'-servicen startet? (og de andre servicene som er nødvendig for at maskina skal fungere i et LAN...?) Lykke til
Carl M Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 Har du prøvd å kjøre 'Set up a home or small office network'-guiden som du finner under Network Connections? Gå igjennom den med de riktige valgene, og reboot. Har du delt noen mapper? Er 'Server'-servicen startet? (og de andre servicene som er nødvendig for at maskina skal fungere i et LAN...?) Lykke til Jeg har prøvd det meste ja... også de to øverste tingene du sa... men hva var det der men server funksjonen ? -Gidder du å forklare nærmere ?
Aleksander Eide Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Altså, om du kjører 'services.msc' ser du alle servicene som er startet i windows, mange av disse startes vanligvis hver gang windows starter, og mange funksjoner i windows er avhengige av at de kjører. (slik som f.eks internett og nettverk, automatisk windowsupdate og planlagte oppgaver) Om en vet hva en driver med, eller følger en guide på nettet, kan en med hell skru av flere av disse prosessene for å få mer ledig minne og kjappere oppstart. Nå kan ikke jeg på stående fot hva samtlige av de servicene gjør (og langt der i fra!) men jeg vet ihvertfall at den som heter "Server" må være kjørende for at bl.a. fil-deling skal fungere i et nettverk. Om du ikke har tuklet noe med det, derimot, er det lite sannsynlig at det har noe med ditt tilfelle å gjøre.. Sorry, har ingen andre forslag akkurat nå.
darkness| Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Altså, om du kjører 'services.msc' ser du alle servicene som er startet i windows, mange av disse startes vanligvis hver gang windows starter, og mange funksjoner i windows er avhengige av at de kjører. (slik som f.eks internett og nettverk, automatisk windowsupdate og planlagte oppgaver) Om en vet hva en driver med, eller følger en guide på nettet, kan en med hell skru av flere av disse prosessene for å få mer ledig minne og kjappere oppstart. Nå kan ikke jeg på stående fot hva samtlige av de servicene gjør (og langt der i fra!) men jeg vet ihvertfall at den som heter "Server" må være kjørende for at bl.a. fil-deling skal fungere i et nettverk. Om du ikke har tuklet noe med det, derimot, er det lite sannsynlig at det har noe med ditt tilfelle å gjøre.. Sorry, har ingen andre forslag akkurat nå. Den har faktisk slått seg av hos meg uten at jeg har gjort noe. Rare greier.
Carl M Skrevet 26. april 2004 Forfatter Skrevet 26. april 2004 Den har faktisk slått seg av hos meg uten at jeg har gjort noe. Rare greier. Det var det ejg og syntes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå