Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett på 2 pc'er

Anbefalte innlegg

Skrevet

har internett via tv kabel på en pc. men vi har en pc til i etasjen over som vi også skulle hatt internett på.

hvor dan skal jeg få til dette? har fått råd om at jeg kan kjøpe et ekstra nettverks kort til hoved pc'en og så kjøpe en kabel mellom de to pc'ene.

men da må vel hoved pc'en stå på for at internett skal virke på den andre pc'en?

kan jeg ungå dette med å kjøpe en router?

hvis jeg kjøper en trådløs router, kobles da kabelen til routeren og så sender routeren singnaler trådløst til begge pc'ene?

hvis det er slik hvordan vil signalene være da? blir det litt lagging i spill som jeg spiller over internett da?

håper på hjelp! ps: har det noe å si at det er windows xp på hoved pc'en og win 98 på den andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skal støtte to ip'er.

er noob, skal routeren kobles rett på kabelen eller skal kabelen innom pc'en først?

er en trådløs router stabil nok til spilling på internett?

Skrevet

Fra veggen til kabelmodem, videre til router.

Fra routeren til de 2 pc-ene.

Er ingen online-gamer, så det 2. spørsmålet ditt kan jeg nok ikke svare på. :dontgetit:

Skrevet

Tror du skal se langt etter å spille på nett med avidi linje uansett. Hos meg funker det ihvertfall ikke, og det er inntrykket jeg har fått rundt omkring....

Men lykke til.

Skrevet

Når jeg bodde i Oslo hadde jeg avidi (1024/256) funka FETT til spilling (CS)

Jeg delte ut med en 3com router til 500-600,- eller noe....

Avidi har også en tillegstjensete som koster typ 75,- pr mnd som gir deg 3 ip adresser eller noe...

Om du har problemer med ping i cs eller noe kjør en traceroute til serveren (tracert xxx.xxx.xxx.xxx) å se hvor mange hopp du får, er det mange kan du seff snakke med Avidi, da det kan være dårlig routing.

GL HF!

\\Sp33D

aktiv cs spiller i freekills og OnD (www.freekills.tk / www.ond.no)

Skrevet

jeg bor i oslo.

når jeg spiller wolfenstein ET på en norsk server har jeg en ping på under 30 og det er jo bra det.

Skrevet

En kommentar:

Hvis det er slik at Avidi deler ut 2 IP`er, så trenger du ikke router, da bruker du en switch, eller en Hub. Du sparer masse bryderi på det, hvis det går.

Skrevet

er noob på dette området.

siden flere ip addresser er en tillegspakke, går det ikke ann å være på internett med begge pc'ene da hvis jeg bruker en router slik jeg skrev over?

Skrevet

Ehhh...jo.

Det er nettopp det routeren gjør, den gir deg to interne ip-er uten tillegs-tjenesten "multi" som de skal ha 70,- daler for.

Skrevet
Når jeg bodde i Oslo hadde jeg avidi (1024/256) funka FETT til spilling (CS)

Jeg delte ut med en 3com router til 500-600,- eller noe....

Avidi har også en tillegstjensete som koster typ 75,- pr mnd som gir deg 3 ip adresser eller noe...

Om du har problemer med ping i cs eller noe kjør en traceroute til serveren (tracert xxx.xxx.xxx.xxx) å se hvor mange hopp du får, er det mange kan du seff snakke med Avidi, da det kan være dårlig routing.

GL HF!

\\Sp33D

aktiv cs spiller i freekills og OnD (www.freekills.tk / www.ond.no)

Hei! Lurer bare på hva som blir definert som mange hopp.

Skrevet

Ja, samme lurer jeg på. Kan godt legge ut tracert opplegget mitt her, om noen kan se på det? Noen som har en bra IP jeg kan tracert'e mot og kanskje?

Vil gjerne spille CS :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...