Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ispnor hacket...


Anbefalte innlegg

Tydeligvis ikke bare hardware.no som slitter med litt hacking her og der, Fikk mail fra ispnor om at dem var konkurs

 

"vi beklager det men ispnor stenger alle webtjenester fra 13/02/04 fordi vi har

ikke råd til å drive mer for dere som vil ha en bra webhosting tjeneste kontak

"

 

2 timer etterpå

 

 

"Heisann

I dag klokken 20:24 klarte noen og hacke seg inn på vårt admin o

mråde og sendte en e-post ut til alle våre kunder om at ISPnor var konkurs.

ISPnor er IKKE konkurs. Ingen vil miste sitt webhoteller eller penger.

Vi jobber nå med å finne ut hva som skjedde, og beklager alle

bekymringer dette kan ha påført dere."

 

Vel vel .....

Endret av caravelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte å flytte til ISPnor en gang, men slo det fra meg ganske raskt. Min lille etterforskning viste at det antagelig var en enkelt person/ungdom som drev dette, og han hadde ikke en gang særlig peiling.

 

Hvordan jeg vet at han ikke hadde peiling?

Han spurte etter hjelp til diverse ting om hvordan han skulle få til ditt og datt (i sammenheng med bedriften sin), på hw.no sitt forum!

Lenke til kommentar

Vel ting funker faktisk ganske bra da, du ser nå at hardware.no var hacket en gang også. Alt går ikke knirkefritt i en bedrift.

 

By the way ungdom , bestefar, person .. samme hva , så lenge han levere produktet jeg vil ha så er det helt OK eller hva? En liten hickups i ny og ne må man vel tåle.

Endret av caravelle
Lenke til kommentar

Ser ispnor egentlig som en ganske seriøst webhostingfirma, da jeg vet om veldig mange som har webhotell hos de og fornøyd.

hacking er alltid synd. Det kan skje alle, og har ingenting med betydningen av produktet firmaet leverer. Hacking har ingenting med oppetid og kundeservice :s

Endret av knutie
Lenke til kommentar
Jeg vurderte å flytte til ISPnor en gang, men slo det fra meg ganske raskt. Min lille etterforskning viste at det antagelig var en enkelt person/ungdom som drev dette, og han hadde ikke en gang særlig peiling.

 

Hvordan jeg vet at han ikke hadde peiling?

Han spurte etter hjelp til diverse ting om hvordan han skulle få til ditt og datt (i sammenheng med bedriften sin), på hw.no sitt forum!

må da kunne starte et firma selv om du ikke er en guru!

Så lenge du leverer varene vel og merke...

 

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar

Et lite søk i brønnøysund ga følgende opplysninger om Mnett Networks

 

-- http://www3.brreg.no/oppslag/oppgaveregist...orgnr=983588328

Oversikten nedenfor viser oppgaveplikter for MNETT NETWORKS Sigve Malmo med organisasjonsnummer 983 588 328.

Søket er gjort ut fra opplysningene som er registrert om enheten i Enhetsregisteret, det vil si:

 

Organisasjonsform:

 

 

Enkeltmannsforetak

 

Næringskode:

 

 

72400 Drift av databaser

 

Ansatte:

 

 

Nei

 

---

 

Gutterom bedrift ??, servern står kanskje på soverommet og mamma betaler når junior har brukt opp pengene på fyll.....fydda...

Lenke til kommentar

Så lenge fyren driver det bra, og alle er fornøyd, så har vel ikke alder eller plassering noe å si?

 

Et enkeltmannsforetak kan også drives bra. Husk at det er mange gode bedrifter som begynner som et enkeltmannsforetak.

 

Edit: Selv om en hvilken som helst datakyndig person ville vridd seg i graven hadde han lest blanding av M (mega) og m (milli), B (byte) og b (bit) som her:

 

http://ispnor.no/img/200.gif

http://ispnor.no/img/500.gif

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar

Synest det er flott at noen har guts til å starte opp for seg selv jeg! Norge ligger langt bak når det gjelder grundere, både innen IT og andre områder. Det er liksom så skummelt å prøve noe nytt...

 

Hadde jeg hatt en ide så hadde jeg tatt sjansen så snart jeg er ferdig med studiene...

 

Forresten.... når skal det bli slutt på all denne kranglingen når det gjelder bit/byte/gibi o.s.v? Store eller små bokstaver? Who cares?

 

Skjønner ikke at det er noe å henge seg opp i. Jeg har de siste årene lest en haug fagbøker om dette (programmering, komm.net, elektronikk, fysikk) men jeg irriterer meg fortsatt ikke det spor over at noen bruker liten i stedet for stor m...

 

;)

Endret av erikindre
Lenke til kommentar
Synest det er flott at noen har guts til å starte opp for seg selv jeg! Norge ligger langt bak når det gjelder grundere, både innen IT og andre områder. Det er liksom så skummelt å prøve noe nytt...

 

enig at det er positivt med nyetableringer , men det følger også et stort ansvar . Hvis jeg hadde registrert domener/webhotell for en bedrift hos ispnor og fått samme behandling som jeg har fått tidligere hadde veien til rettsapparatet vært rimelig kort

Lenke til kommentar
Synest det er flott at noen har guts til å starte opp for seg selv jeg! Norge ligger langt bak når det gjelder grundere, både innen IT og andre områder.  Det er liksom så skummelt å prøve noe nytt...

 

enig at det er positivt med nyetableringer , men det følger også et stort ansvar . Hvis jeg hadde registrert domener/webhotell for en bedrift hos ispnor og fått samme behandling som jeg har fått tidligere hadde veien til rettsapparatet vært rimelig kort

Har du tidligere problemer med ISP nor ?

Lenke til kommentar

Heisann

 

Føler jeg skal kommentere det som ble sagt her.

 

Serverene står i et av verdens største serversenter i USA.

 

Ja, jeg er 16 år, men hva gjør det? Og jeg driver selvsagt ikke ISPnor alene, har folk over 18 år med på "laget". Nesten samtlige av våre kunder er fornøyde.

 

Det som skjedde i går var at noen kom seg inn på vår onlie-kundedatabase og sendte ut en e-post til alle våre kunder, og deaktiverte en del kontoer. Vi la inn dagens backup på de og alt virker fint nå.

 

Ellers vil jeg si at det er liten vits for folk å kritisere noe dem aldri har prøvd, det gjelder ikke bare ISPnor men mange webshopper o.l

 

ta gjerne kontakt med oss på [email protected]

Lenke til kommentar
Ja, jeg er 16 år, men hva gjør det? Og jeg driver selvsagt ikke ISPnor alene, har folk over 18 år med på "laget". Nesten samtlige av våre kunder er fornøyde.

 

mnett: Ikke gi opp, stå på og ha det gøy mens du utvikler ditt eget firma. Benytt deg av folkene rundt deg som har tung kompetanse så går det meste bra skal du se. Det de fleste henger seg opp i her er en litt lett omgang med M og m, noe som i dataverdenen er ganske vesentlig, og spesielt når man snakker om kontrakter og kjøp av produkter. Det er nemlig en vesentlig forskjell på disse.

 

Ellers vil jeg kommentere at jeg heller vil ha en engasjert kar som driver serveren fra gutterommet til å hoste et domene, enn et firma med ansatte som ignorerer deg når du trenger hjelp eller assistanse. Hvem tror du ville jobbet hardest for å hjelpe deg om du har problemer?

 

Nei, lykke til mnett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...