Gå til innhold

Universet


-kga-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Livet er en slags test..Hvor alt er laget for meg.

Alt annet av omgivelser er bare bullshitt som skal påvirke meg og se hva jeg er god for. Dere er ingenting, dere har en bestemt oppgave, nemlig å påvirke meg....

 

DEnne testen er for å se om jeg er egnet.... Egnet til å styre den virklige verden!

 

(den virklige verdens har jeg ikke lov til å fortelle om)

Lenke til kommentar
Det er en viss forskjell på tiden (sekunder, minutter, timer) vi har skapt, og tiden som gjør at alt går fremover på jorda, at det blir vår på nytt, at gresset vokser, mennesker blir født, mennesker dør. Slike ting er ikke menneskeskapt.

Poenget er at mennesker driver å måler hvor lang _tid_ det er mellom de hendelsene og hvor lang _tid_ det tar. Tid er som de fleste vet, relativt.

Lenke til kommentar
Er det ikke no sånt at hvis en går opp mot lysets hastighet så skal tia gå saktere?

Det vil gå relativt saktere hvis f.eks:

 

Du kjører i et romskip som går i 20% av lysfarten (6*10^7 m/s) og du skal kjøre utenfor solsystemet, ta en runde rundt og kjører tilbake igjen til jorden.

La oss si at hvis du måler tiden med en stoppeklokke ombord på skipet så vil det ta 5 minutter. Hvis en venn av deg står på jorden med en lik stoppeklokke og måler tiden, så vil han si at du kanskje bare har brukt 3 minutter.

 

Altså... tiden går like raskt ombord på skipet, klokkene går like fort osv, men i forhold til klokker som befinner seg på jorden så vil de klokkene ha gått fortere.

 

edit:

Var ikke så veldig bra forklart, men du skjønner sikkert tegningen.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Trudde det var den på romskipet som ville brukt lengst tid jeg.

 

Trudde det var slik at om en dro med lysets hastighet så ville tia stå stille, mens på jorda ville den gå. Så om en kom til bake etter en liten tur i lysetshastighet så ville alle du kjente på jorda være oldinger.

 

Mulig jeg er helt på jordet nå. Har ikke hat om relativitets teorien enda, og jeg har ikke lest så mye om detta heller.

Lenke til kommentar
Trudde det var den på romskipet som ville brukt lengst tid jeg.

 

Trudde det var slik at om en dro med lysets hastighet så ville tia stå stille, mens på jorda ville den gå. Så om en kom til bake etter en liten tur i lysetshastighet så ville alle du kjente på jorda være oldinger.

 

Mulig jeg er helt på jordet nå. Har ikke hat om relativitets teorien enda, og jeg har ikke lest så mye om detta heller.

Heh ja, er omvendt :p

 

Var litt i farten akkurat da, men du har selvfølgelig rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...